نماینده مجلس دهم:

اصولگرایان در حقوق شهروندی و ازادی شهروندان مواضع خوبی ندارند/ در کلاب هاوس و اینستاگرام بگذارید منتقدان آزادانه حرف بزنند

۱۴۰۰/۰۱/۲۳ - ۱۰:۵۵:۳۸
کد خبر: ۱۱۶۳۷۹۶
اصولگرایان در حقوق شهروندی و ازادی شهروندان مواضع خوبی ندارند/ در کلاب هاوس و اینستاگرام بگذارید منتقدان آزادانه حرف بزنند
نماینده مجلس دهم گفت: اصولگرایان در حقوق شهروندی و ازادی شهروندان مواضع خوبی ندارند و اصلاح طلبان هم در مواضع فرهنگی گاهی بیش از حد باز فکر می کنند.

به گزارش خبرنگار برنا، نشست خبری علی مطهری، نماینده مجلس دهم و کاندیدای انتخاباتی ریاست جمهوری، برگزار شد.

علی مطهری در ابتدای نشست خبری با بیان اینکه امروز کشور در شرایط ویژه ای قرار دارد، مطرح کرد: کشور تحت فشار سنگین تحریم ها است و احتمال رفع تحریم ها و احیای برجام وجود دارد.

او افزود: در آستانه انتخابات ریاست جمهوری هستیم و دنیا منتظر است ببیند از این انتخابات چه پیامی مخابره می شود چرا که تاثیر این انتخابات، بر همه ابعاد کشور است.

مطهری تاکید کرد: مسئله مهم امروز میزان مشارکت مردم در انتخابات است و باید تلاش کنیم مشارکت به میزان ایده ال برسد چراکه مردم گلایه هایی دارند و تحت فشارهای انتخاباتی هستند. علاوه بر این حوادث سال گذشته باعث شد احساس کنند بی تاثیر هستند، باید این فضا را تغییر بدهیم و کاری کنیم مردم در انتخابات آتی فعالانه شرکت کنند.

او در پاسخ به سوال خبرنگاران در رابطه با دوگانگی که در مواضع او وجود دارد، گفت: دوگانگی درست نیست. من دسته بندی ها را قبول ندارم و همین رویه را ادامه می دهم. اصولگرایان در حقوق شهروندی و ازادی شهروندان مواضع خوبی ندارند و اصلاح طلبان هم در مواضع فرهنگی گاهی بیش از حد باز فکر می کنند. تناقضی در کار نیست و من اگر رای بیاورم، مشکلی ایجاد نخواهد شد.

مطهری در رابطه با کاندیداتوری سید حسن خمینی گفت: من با ریاست جمهوری روحانیون موافق نیستم و معتقدم آنها نباید پست های اجرایی دولتی را اشغال کنند شهید مطهری هم بر همین امر تاکید داشت. نظر امام هم بر همین بود اما حوادث باعث شد از روحانیون استفاده شود. روحانیون باید در کنار مردم باشند و ناظر و هادی دولت ها باشند از این نظر موافق، حضور سید حسن خمینی نیستم. البته بستگی به تشخیص سید حسن خمینی هم دارد که شرایط را به چه شکلی ببینند.

مطهری در مورد تایید صلاحیت خود در انتخابات آتی گفت: رد صلاحیت من در مجلس سهوی بود. من زیر بار برخی حرف ها نرفتم حتی به افراد در شورای نگهبان هم گفتم، حیف از خون شهید مطهری که پایمال شد.

او در رابطه با رها بودن فضای مجازی ادامه داد: به نظر من کاری نمیشه کرد البته اگر مسائل غیر اخلاقی را فیلتر کنند شرایط بهتر می شود.

نماینده مجلس دهم با بیان اینکه در فضای مجازی اظهارنظرها باید راحت و آزاد باشد خاطرنشان کرد: نگران مخالفان و منافقین نباشید حتی در کلاب هاوس و اینستاگرام بگذارید ازادانه حرف بزنند اما جلوی مسائل غیر اخلاقی را بگیرید.

مطهری با اشاره به فیلترینگ تلگرام گفت: من معتقدم فیلترینگ تلگرام پاسخ مثبتی نداد.

او در رابطه با استفاده از اقلیت های دینی در سمت های وزارت گفت: ملاک اصلح بودن است؛ اگر رییس جمهور شوم قطعا از اقلیت های دینی استفاده می کنم.

مطهری در رابطه با برجام گفت: اگر ما در موضوع برجام داخل کشور متحد بودیم و همه سعی بر حفظ برجام داشتند، امتیازهای بیشتری هم از برجام می گرفتیم، اکثر مردم موافق روابط خارجی هستند و می خواهند با دنیا ارتباط داشته باشیم و این راهی است که باید برویم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز