رئیس پنتاگون: از نیروی هوایی افغانستان حمایت می‌کنیم

۱۴۰۰/۰۱/۲۶ - ۰۰:۲۴:۴۴
کد خبر: ۱۱۶۵۳۳۲
رئیس پنتاگون: از نیروی هوایی افغانستان حمایت می‌کنیم
وزیر دفاع آمریکا حمایت خود را از تصمیم رئیس جمهوری این کشور برای خروج نیرو از افغانستان اعلام کرد و گفت از نیروی هوایی و پلیس افغانستان حمایت می‌کنیم.

به گزارش برنا، لوید آستین عصر چهارشنبه در نشست خبری مشترک با ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو و آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا که در بروکسل برگزار شد، افزود: از تصمیم رئیس جمهوری برای خروج کامل نیروها از افغانستان تا ۱۱ سپتامبر حمایت می‌کنیم.

وی ادامه داد: شرکای ما در ناتو برای ما این امکان را ایجاد کرده است، که هرگونه تهدید ناشی از القاعده به کشورهایمان را متوقف سازیم.

وزیر دفاع آمریکا اضافه کرد: امروز مردم افغانستان خودشان از منافع خود دفاع می‌کنند و رهبران خود را بر می‌گزینند. اما هنوز خشونت زیادی وجود دارد و می‌دانیم طالبان هنوز می‌کوشد تا این پیشرفت‌ها را به عقب برگرداند.

آستین خاطرنشان کرد: خروج مسئولانه و انتقال و گذار به شرکای افغان، ماموریت جدید ما است. الان نیروهای امنیتی افغانستان بیش از گذشته برای حفاظت از مردمشان توانا هستند.

وی تصریح کرد: به تامین مالی و حمایت از نیرو هوایی افغانستان و همکاری برای افزایش توانایی ضد تروریسم ادامه می‌دهیم.

وزیر دفاع آمریکا در ادامه اظهارات خود که به تشریح نشست وزیران دفاع ناتو مرتبط بود، جمهوری خلق چین را چالش اصلی آمریکا است و مدعی شد: این کشور می‌خواهد نظم بین‌المللی را به هم بریزد.

آستین همچنین به موضع حمایت از اوکراین در برابر روسیه هم اشاره کرد و گفت: از روسیه می‌خواهیم به تعهد بین‌المللی خود پایبند باشد.

نظر شما
پرونده ویژه