معاون هماهنگ کننده ارتش:

تیم‌های متحرک هجومی را به وجود آورده‌ایم

۱۴۰۰/۰۲/۰۵ - ۱۱:۵۰:۱۹
کد خبر: ۱۱۷۰۱۳۸
تیم‌های متحرک هجومی را به وجود آورده‌ایم
معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: نیروی زمینی امروز حرکات نوین و تاکتیک‌های جدید را به نمایش می‌گذارد و بر این اساس سازمان‌های خود را چابک کرده و تیم‌های متحرک هجومی را به وجود آورده است.

به گزارش برنا، به نقل از روابط عمومی ارتش، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری، معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران، صبح امروز شنبه در مراسم تحویل‌دهی و رونمایی از تجهیزات نیروی زمینی ارتش که در سازمان جهاد خودکفایی این نیرو برگزار شد، گفت: ما به خود می‌بالیم که امروز از جوانان مستعدی برخورداریم که رشته‌های وابستگی به دشمن را با تلاش و خلاقیت و دانش خود از بین برده‌اند.

وی افزود: نیروی زمینی تجربه ارزشمندی از دوران دفاع مقدس دارد و از آن برای مقابله با تهدیدات آینده استفاده می‌کند. امروز نیروی زمینی ارتش متوجه تهدیدات آینده نیز هست و ضمن استفاده از تجربیات گذشته بر تغییرات و تحولات ناشی از گذر زمان واقف است.

امیر سیاری یادآور شد: نیروی زمینی امروز ابعاد تهدیدات و صحنه تهدیدات نوین را احصا کرده و بر این اساس سازمان‌های خود را چابک کرده و تیم‌های متحرک هجومی را به وجود آورده است.

معاون هماهنگ کننده ارتش افزود: امروز نزاجا قابلیت انعطاف را در سطح نیروها ایجاد کرده و رزمایش‌های مختلف برگزار می‌کنند و حرکات نوین و تاکتیک‌های جدید را به نمایش می‌گذارند.

وی تاکید کرد: امروز نیروی زمینی ما ولایتمدار، شهادت طلب، تخصص محور و انعطاف‌پذیر است و این جای تقدیر دارد که می‌داند برای تهدیدات آینده باید چه اقداماتی انجام دهد و چگونه بر توان بازدارندگی کشور بیفزاید.

معاون هماهنگ کننده ارتش با اشاره به تاریخ تشکیل سازمان جهاد خودکفایی در ارتش گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره) فرمودند که دیگر توقع نداشته باشید که به شما تجهیزات بدهند این راهبرد و نگاه ایشان بود که راهبرد تشکیل خودکفایی در ارتش شد و با نگاه بلند مقام معظم رهبری(مدظله العالی) این جهاد خودکفایی در ارتش تشکیل شد.

وی گفت: بسیاری به دنبال انحلال ارتش بودند تا سپر انقلاب اسلامی ایران را از بین ببرند اما در این جا هم امام آن پیام تاریخی را دادند و از ارتش حمایت کردند این گونه بود که ارتش ماند و اولین سپر انقلاب دربرابر توطئه‌های استکبار جهانی بود.

امیر دریادار سیاری گفت: در اوایل انقلاب نیروی زمینی ارتش به خوبی در مقابل تجزیه طلبان و در دفاع مقدس مقابل دشمن ایستاد و توانست با بهره برداری از توانمندی های خود پیروز و سرافراز بیرون بیاید، اما این تجهیزات با توجه به تحریم ها،  نیاز به تعمیر و نگهداری داشت و این گونه بود که سازمان جهاد خودکفایی ارزش و اهمیت خود را نشان داد.

وی ادامه داد: ارتش در صورتی می‌تواند به خوبی در ماموریت‌های خود موفق باشد که رشته‌های وابستگی‌های خود را به بیگانگان قطع کند، یعنی نیروی انسانی متخصص و تجهیزات را خود تولید کند. در این زمینه امروز نیروی زمینی و ارتش جمهوری اسلامی ایران با استفاده از توانمندی‌های داخلی کشور و ارتباط با شرکت‌های دانش بنیان توانسته تجهیزات مورد نیاز خود را تولید کند که موجب افتخار است.

معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: ما امروز با توان داخلی و اعتماد به جوانان گلوگاه ها را از بین برده ایم و به کسانی که می گفتند به شما تجهیزات نمی‌دهیم، تودهنی زدیم.

امیر سیاری خاطرنشان کرد: امروز سامانه فرماندهی نیروی زمینی به خوبی تهدیدات آینده را رصد و تجهیزات مورد نیاز را به خوبی طراحی و تولید می‌کند. تهدیدات در آینده بسیار متفاوت از تهدیدات امروز است و باید متناسب با این تهدیدات آماده بود و مجهز شد که خوشبختانه نیروی زمینی ارتش بسیار متحرک، توانمند و چابک شده است.

وی با اشاره به رزمایش های ارتش در یک سال گذشته گفت: دشمن به خوبی می‌داند که هر اقدامی کند به خوبی پاسخش را خواهیم داد و این یعنی توان بازدارندگی و توان بازدارندگی، تهدیدات را از کشور دور کرده و امنیت پایدار و توسعه پایدار را به دنبال دارد

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز