انتقاد ایران از انفعال شورای امنیت

۱۴۰۰/۰۲/۰۷ - ۱۹:۵۴:۵۶
کد خبر: ۱۱۷۱۵۲۳
انتقاد ایران از انفعال شورای امنیت
مجید تخت‌روانچی روز سه‌شنبه در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد اعلام کرد:در حالیکه ممنوعیت جنگ یک اصل بنیادین حقوق بین‌الملل است، اما متأسفانه درگیری‌های مسلحانه هنوز یک واقعیت زمان ما است و در عین حال، قواعد مسلمی نظیر حفاظت از غیرنظامیان نیز رعایت نمی‌شود.

به گزارش برنا،مجید تخت‌روانچی روز سه‌شنبه در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد اعلام کرد:در حالیکه ممنوعیت جنگ یک اصل بنیادین حقوق بین‌الملل است، اما متأسفانه درگیری‌های مسلحانه هنوز یک واقعیت زمان ما است و در عین حال، قواعد مسلمی نظیر حفاظت از غیرنظامیان نیز رعایت نمی‌شود.

وی افزود: وحشیگری‌های عربستان در ۶ سال تجاوز به یمن است نمونه دیگری است که در آن هزاران غیرنظامی از جمله زنان و کودکان کشته شده اند؛ خانه‌ها، مساجد، بیمارستان‌ها، مدارس، مراکز خرید، اماکن دیپلماتیک و حتی مراسم‌های عروسی و عزا مورد حمله قرار گرفته‌اند؛ و گرسنگی دادن به غیرنظامیان به عنوان یک روش جنگی استفاده و باعث ایجاد بدترین بحران بشردوستانه معاصر جهان شده است.

وی ادامه داد: اثرات اعمال تحریم‌های یکجانبه غیر انسانی علیه سوریه که از واردات کالاهای بشردوستانه از جمله غذا و دارو جلوگیری می‌کند و باعث آسیب جدی به زندگی مردم می‌شود، چندان کمتر از گرسنگی دادن به مردم نیست و اینگونه اقدامات باید فوری متوقف شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز