قطر:

به دنبال محدود کردن نقش ایران در سوریه نیستیم

۱۴۰۰/۰۲/۰۸ - ۰۸:۲۴:۴۴
کد خبر: ۱۱۷۱۶۳۶
سفیر قطر در مسکو سه‌شنبه شب به رسانه‌های روسی گفت که کشورش با راه‌اندازی سازوکار مشورتی سه‌گانه با روسیه و ترکیه به دنبال محدود کردن نقش ایران در سوریه نیست.

به گزارش برنا،  از تارنمای شبکه تلویزیونی "روسیا الیوم"، "احمد بن ناصر آل ثانی" سفیر قطر در مسکو که با روزنامه‌ی روسی " کامرسنت" سخن می‌گفت، افزود: مشکلاتی وجود دارد که نمی‌شود بر آن سرپوش گذاشت و پیش از هرکاری و به دلیل شرایط انسانی غم انگیزی که برادران ما در سوریه از آن رنج می برند، ضروری است که اقدامات فوری صورت گیرد.

آل ثانی ادامه داد: پیشنهاد ایجاد این ابتکار عمل سه جانبه میان قطر، روسیه و ترکیه به دلیل نقش هر کدام از این کشورها در سوریه است و هیچ کس به دنبال آن نیست که نقش کشورهای دیگر را محدود کند.

وی تأکید کرد: طبعیتا ایران نقش فعالی در [حل] بحران سوریه دارد.

سفیر قطر در مسکو همچنین گفت که این کشور از هرگونه نقشی که در راستای منافع ملت سوریه باشد استقبال می‌کند و نقش ترکیه و روسیه نیز به اندازه نقش ایران در منطقه مهم است.

وی ادامه داد: همه کشورها، هدف مشترکی در کمک به ملت سوریه و پایان دادن به بحران این کشور دارند.

آل ثانی ادامه داد: قطر بخشی از منطقه است و از همان روزهای نخست این بحران تلاش کرد در حل مشکلات میان ملت و دولت سوریه نقش داشته باشد.

دوحه یازدهم مارس (۲۱ اسفندماه) میزبان نشست سه جانبه با حضور وزیران امورخارجه روسیه، قطر و ترکیه بود که طی آن از آغاز روند مشاوره جدید میان سه کشور در مورد حل و فصل بحران سوریه  خبر داد که منحصراً به مسائل بشردوستانه  اختصاص دارد و موازی مذاکرات آستانه خواهد بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز