انتخابات در رسانه‌های دیگر؛

روزهای سردردگمی اصولگرایان

۱۴۰۰/۰۲/۲۰ - ۱۱:۲۰:۳۷
کد خبر: ۱۱۷۶۹۰۲
روزهای سردردگمی اصولگرایان
روزنامه‌ها و سایت های خبری در روز دوشنبه (20اردیبهشت ماه) همچنان به بحث داغ انتخابات پرداخته‌ و اغلب نیز درباره کاندیداها و همچنین وضعیت اصولگرایان در انتخابات پیش رو به نگارش پرداختند که در نظر داریم روزانه بخشی از این گزارش و اخبار را منتشر کنیم.

آرمان ملی نوشت: اصولگرایان در این دوره از انتخابات، چشم امید خود را به 16 میلیون رای سید‌ابراهیم رئیسی، نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری سال 96، دوخته‌اند. اظهارنظرهای متعدد و بعضا متناقضی درباره نامزدی احتمالی رئیسی در انتخابات وجود دارد. دیروز قاسم میرزایی‌نیکو، نماینده مجلس دهم، درباره وضعیت انتخاباتی اصولگرایان به برنا گفت: «به نظر می‌رسد یک مقدار اردوگاه آنها متشتت‌تر از شرایطی باشد که وجود دارد. علتش هم این است که به هرحال اگر رئیسی نیاید همه خودشان را کاندیدا می‌دانند و شاید به تعداد دو رقمی هم برسند. آقای رئیسی هم به نظر من آمدنی است. زمانی که اعلام شود رئیسی می‌آید یا خود او اعلام کند که می‌آیم به این راحتی نمی‌تواند از فضای تبلیغاتی صداوسیما استفاده کند، گرچه همیشه استفاده کرده و باز هم می‌تواند استفاده کند ولی به این سادگی نیست که خبر او خیلی پررنگ‌تر از خبرهای دیگر پخش شود.» در صورت نامزدی سید‌ابراهیم رئیسی، بسیاری از چهره‌های اصولگرا میدان را به او واگذار خواهند کرد و در نامزدی خود تجدید‌نظر می‌کنند. اجماع گسترده‌ای در بدنه اصولگرایان برای رئیسی وجود دارد.

آفتاب یزد نوشت: حزب راه ملت با صدور بیانیه‌ای با برشمردن ویژگی‌هایی فردی و اجرایی برای محسن مهرعلی‌زاده، از او دعوت کرد که خود را نامزد انتخابات ریاست جمهوری کند. به گزارش برنا، بیانیه حزب راه ملت به شرح زیر است: ملت عزیز و شریف ایران؛ کشور عزیزمان در یکی از پُرخطرترین زمان‌های زیست خود در سده‌های اخیر قرار گرفته ا ست. هر اقدامی در این برهه، به ویژه انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ در سده‌های آینده اثر خواهد گذاشت. 

ابتکار نوشت: مرور کاندیداهای احتمالی جریان راست تصویر بدیع و تازه‌ای را فراروی مخاطب می‌گشاید. این اسامی که شامل مجموعه سترگی از نظامیان بازنشسته یا برکنارشده و یک قاضی‌القضات می‌شود، بیش از هر چیز نشان‌دهنده شیفت جریان راست در راهبردهای عملیاتی و اجرایی است.فراموش نمی‌شود که تا همین چندی پیش «جامعتین»، «جمعیت هیات‌های موتلفه اسلامی» و حتی «جامعه اسلامی مهندسان» استراتژیست‌های اصلی جریان راست در کشور بودند. جالب آن‌که آن‌ها هرگز یک کاندیدای نظامی را به عنوان نامزد نهایی خود در انتخابات ریاست جمهوری معرفی نکردند و همواره در پی آن بودند که رئیس جمهوری در کسوت روحانیت را به سکانداری قوه مجریه بنشانند. حال مسئله اینجاست که مرجعیت «روحانیت» برای «جامعتین» از میان رفته؛ یا «جامعتین» مرجعیت «جریان راست» را از دست داده و یا «کشتیبان را سیاستی دگر آمده» است. هر یک از گزینه‌های فوق که قرین صحت باشد، اصحاب سیاست از این پس شاهد حضور و وجود بازیگرانی تازه در سپهر سیاست ایران خواهند بود. بازیگرانی که این بار نه بر مدار «جامعتین» که گرد مداری دیگر می‌گردند.

اعتماد نوشت: نشست روز شنبه «جبهه اصلاحات ایران» میزبان محمد شریعتمداری بود که این روزها علاوه بر حضور در کسوت وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با 19 رای به عنوان یکی از کاندیداهای اصلاح‌طلبان برای انتخابات ریاست‌جمهوری سیزدهم مطرح است. شریعتمداری در این جلسه آدرس‌هایی از دولتی که در نظر دارد ارایه کرد؛ دولتی که او نام آن را «دولت سوم خاتمی» گذاشته و معتقد است با ادامه مسیری که سیدمحمد خاتمی حد فاصل سال‌های 76 تا 84 پیش گرفته بود، می‌تواند مشکلات کشور را حل‌وفصل کند. البته شریعتمداری علاوه بر این از تجربیاتی که در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی داشته، به عنوان نمونه‌های موفق کار خود یاد کرده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز