ناوگروه هفتاد و ششم نیروی دریایی ارتش راهی آب‌های آزاد شد

۱۴۰۰/۰۲/۲۹ - ۱۶:۵۷:۱۰
کد خبر: ۱۱۸۱۲۷۳
ناوگروه هفتاد و ششم نیروی دریایی ارتش راهی آب‌های آزاد شد
ناوگروه هفتاد و ششم نداجا متشکل از ناو پشتیبانی رزمی بالگردبر جمهوری اسلامی ایران خارک و ناوشکن جمهوری اسلامی ایران البرز راهی مأموریت آب‌های آزاد و بین المللی شد.

به گزارش برنا، به نقل از روابط عمومی ارتش، ناوگروه هفتاد و ششم نداجا متشکل از ناو پشتیبانی رزمی بالگردبر جمهوری اسلامی ایران خارک و ناوشکن جمهوری اسلامی ایران البرز پیش از ظهر امروز برای انجام ماموریت آموزشی اطلاعاتی رزمی راهی مأموریت آب‌های آزاد و بین المللی شد.
جانشین فرمانده منطقه یکم امامت نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در آیین بدرقه ناوگروه هفتاد و ششم آموزشی، اطلاعاتی رزمی نداجا که امروز (چهارشنبه) برگزار شد، اظهار داشت: امروز نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران با وجود کمبودها و تحریم‌های ظالمانه استکبار جهانی، مقتدرانه و استوار ایستاده و با تبدیل تهدیدها به فرصت خوش درخشیده است.
امیر دریادار دوم جلیل مقدم ادامه داد: بهترین گواه این، دستاوردهای نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در چند ماه اخیر است که جهان شاهد آنها بود.
وی اضافه کرد: این مجد و عظمت آسان به دست نیامده و دلاور مردان نیروی دریایی ارتش با ایثار، توکل و از خودگذشتگی و ایمان به یاری پروردگار حرکت کرده و به یاری خداوند توانسته‌اند اقتدار جمهوری اسلامی ایران را به رخ جهانیان بکشند.
جانشین فرمانده منطقه یکم امامت نیروی دریایی ارتش خطاب به دانشجویان دانشگاه علوم و فنون دریایی نوشهر که دوره کارورزی خود را در این ناوگروه انجام می‌دهند، گفت: در این پیشه باید عاشق بود و عشق به میهن موتور محرک برای رسیدن به اهداف باشد.
امیر دریادار دوم مقدم تاکید کرد: امروز این عشق در نیروی دریایی ارتش موج می‌زند که بدون آن امکان اعزام نیرو به آب‌های دوردست وجود نداشت.
وی از دانشجویان حاضر در ماموریت آموزشی اطلاعاتی رزمی هفتاد و ششم خواست تمام تلاش خود را برای فراگیری اندوخته‌های مربیان به کار گیرند و به آنها گفت: تمام تلاش خود را برای کسب تجریه بکار ببرید تا در زمانی که امانت ملی میهنی حفاظت از منافع و امنیت جمهوری اسلامی ایران به شما سپرده شد بتوانید به خوبی از اندوخته‌های خود بهره‌برداری کنید و در مسیر تعالی گام بردارید.
وی افزود: راهبرد علم مبتنی بر عمل همراه با خلاقیت مسیر تعالی را سهل الوصول خواهد کرد، سعی کنید با دریا انس و الفت بگیرید و نهایت بهره را از این سفر ببرید.
جانشین فرمانده منطقه یکم امامت نیروی دریایی ارتش با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اظهار داشت: جوانان مخاطبان اصلی بیانیه گام دوم انقلاب هستند که پرچمدار افتخار و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران در آینده نزدیک خواهند شد و در راه حفظ و ادامه راه شهدا برای رسیدن به اهداف نظام اسلامی باید بسیار کوشا باشند.
امیر دریادار دوم مقدم خطاب به دانشجویان تاکید کرد: اگر به دانش تخصصی دریا مسلط نشوید دیگران وارد حریم شما می‌شوند و اگر توانمند نبودید در حریم شما باقی می‌مانند و این ماندن را حق مسلم خود دانسته و مقابله با آن را رفتار غیر حرفه‌ای قلمداد می‌کنند.
وی با اشاره به اعزام ناوگروه هفتاد و ششم به ماموریت آب‌های آزاد و بین المللی تصریح کرد: ناوگروه‌های نیروی دریایی ارتش در آب‌های دوردست و بین المللی دست بلند ولایت در اقیانوس‌ها هستند و این ناوگروه ماموریت آموزشی، اطلاعاتی و رزمی برعهده دارد.
جانشین فرمانده منطقه یکم امامت نیروی دریایی ارتش عنوان کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران مقتدرانه در آب‌های آزاد حضور دارد و در دفاع از ناوگان دریایی خود حضور فعال خواهد داشت و از منافع و منابع کشور حراست و پاسداری می‌کند، همچنین این حضور مستمر و مستقل خواهد بود.
امیر دریادار دوم مقدم افزود: حضور نیروی دریایی ارتش در آب‌های دوردست و اقیانوس‌ها برای کشورهای مستقل الهام بخش و امیدآفرین است و پیام آن برای کشورهای مستکبر این است که ناوگان نظامی ایران اسلامی هر زمان و هرجا نیاز باشد حضور خواهد داشت.
وی تاکید کرد: حضور قدرتمندانه ایران در آب‌های آزاد موجب افزایش قدرت و توانایی ایران اسلامی خواهد شد و هم‌اکنون ۲ ناوگروه در آب‌های دوردست حضور دارند.
جانشین فرمانده منطقه یکم امامت نیروی دریایی ارتش اظهار داشت: هم‌اکنون یک ناوگروه در شمال اقیانوس هند و ناوگروه دیگر در دریای سرخ مشغول حفاظت و حراست از منافع جمهوری اسلامی ایران و خطوط کشتیرانی کشور در برابر ناامنی‌های هدفمند استکبار جهانی هستند.
امیر دریادار دوم مقدم اظهار داشت: در اول خرداد یک ناوگروه برای جایگزین شدن با ناوگروهی که در دریایی سرخ مشغول انجام ماموریت از منابع و منافع جمهوری اسلامی ایران است اعزام می‌شود و حتی یک روز وقفه در حفاظت از منابع و منافع نظامی اسلامی در آب‌های بین المللی ایجاد نخواهد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز