رزمایش مشترک آمریکا و عربستان پایان یافت

۱۴۰۰/۰۳/۰۲ - ۰۸:۱۲:۵۴
کد خبر: ۱۱۸۲۵۳۸
رزمایش مشترک آمریکا و عربستان پایان یافت
رسانه های سعودی از پایان رزمایش مشترک نیروهای هوایی آمریکا و عربستان سعودی به نام سراب صحرا ۳ خبر دادند.

به گزارش برنا، روزنامه سعودی الشرق الاوسط نوشت :طی این رزمایش سناریوهای جنگ علیه تهدیدات احتمالی به اجرا درآمده است. این رزمایش مذکور با هدف ایجاد بازدارندگی لازم در برابر هرگونه حمله‌ای برگزار شده‌است.

الشرق الاوسط افزود : هدف از این تمرینات نظامی همچنین افزایش تخصص، بالا بردن سطح آمادگی رزمی مشترک و تعمیق پیوندهای همکاری بین نیروهای سعودی و نیروهای آمریکایی است.

این رزمایش همچنین در راستای به دست آوردن بازدارندگی لازم برای هر حمله احتمالی که امنیت و یکپارچگی منطقه را تهدید کند.

به نوشته این روزنامه سیستم‌های رزمی نیروی هوایی سلطنتی سعودی (اف-۱۵ اس ای، اف ۱۵ سی، تایفون، تورنیدو)، همچنین (سیستم‌های هشدار سریع، شناسایی الکترونیکی و سوخت‌گیری مجدد) در آن شرکت کردند و از طرف آمریکایی، سیستم‌های (اف ۱۵، اف ۱۶، اف ۱۸، ایواکس) حضور داشتند.

این تمرین نظامی همچنین قابلیت‌های هوایی و ادغام عملیاتی و مفهوم فرماندهی و کنترل هوایی را افزایش می‌دهد.

طبق این گزارش، این رزمایش در راستای ادامه همکاری مشترک بین نیروهای سعودی و نیروهای آمریکایی برای حفظ امنیت و ثبات منطقه است.

خبرگزاری آناتولی ترکیه گزارش داد : هیچ اطلاعاتی در مورد زمان شروع رزمایش و محل برگزاری آن اعلام نشده اما بر اساس تصاویر منتشر شده در رسانه‌های آمریکایی در ۱۸ مه (۱۸ اردیبهشت)  این رزمایش در پایگاه هوایی شاهزاده سلطان در نزدیکی ریاض برگزار شده است.

آمریکا در پی حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ و همچنین حمله سال ۲۰۰۳ به عراق سربازانش را از عربستان خارج کرد. اسامه بن لادن، رهبر القاعده تا مدتها همواره از حضور قوای نظامی آمریکا در عربستان انتقاد می‌کرد. تابستان سال ۹۸ مقامهای آمریکایی اعلام کردند، جنگنده‌ها، سامانه‌های دفاع هوایی و احتمالا بیش از ۵۰۰ نظامی آمریکایی قرار است به بهانه بالا گرفتن تنش با ایران مجددا به پایگاه هوایی شاهزاده سلطان در شهر ریاض بازگردند. همچنین گزارش شده که نیروهای عملیات ویژه آمریکا به نظامیان عربستانی در طول مرز این کشور با یمن کمک و پشتیبانی کرده اند.

در حال حاضر بیشتر پایگاه های نظامی آمریکا در عربستان، در مناطق شرقی عربستان، در حاشیه خلیج فارس و یا در اطراف ریاض قرار گرفته اند.

پیشتر دولت بایدن از لغو فروش تسلیحات به عربستان و پایان حمایت آمریکا از ریاض در تهاجم به یمن خبر داده بود.​

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز