وزیر خارجه فلسطین:

شهرک سازی رژیم صهیونیستی در قدس ادامه دارد

۱۴۰۰/۰۳/۰۳ - ۰۰:۰۹:۳۴
کد خبر: ۱۱۸۳۰۰۳
شهرک سازی رژیم صهیونیستی در قدس ادامه دارد
"ریاض المالکی" وزیر خارجه فلسطین روز یکشنبه در نشست خبری با همتای عراقی خود از تلاش های رژیم صهیونیستی برای شهرک سازی در بیت المقدس سخن گفت و بر لزوم مبارزه با این سیاست صهیونیستی تاکید کرد.

به گزارش برنا، وزیر خارجه فلسطین در نشست خبری با همتای عراقی خود هدف سفر به بغداد را "هماهنگی مواضع (سیاسی) در آینده" عنوان کرد و عراق را "دوست وفادار و پشتیبان فلسطین" برشمرد.

وی تصریح کرد که سیاست شهرک سازی های رژیم صهیونیستی بخصوص در بیت المقدس ادامه دارد و باید با آن مبارزه کرد.

المالکی جنگ بیت المقدس را "مادر همه جنگ ها" عنوان کرد و افزود: "آنچه در بیت المقدس اتفاق می افتد سرقت از هویت عرب است".

فواد حسین وزیر امور خارجه عراق نیز بر لزوم وحدت صفوف فلسطین و بهره برداری سیاسی از پیروزی اخیر در غزه تاکید کرد.

حسین همچنین گفت که پشتیبانی جامعه عراق از آرمان فلسطین همچنان وجود و ادامه دارد و فلسطین نیازمند به یک گفت و گوی صریح بین خود فلسطینیان است.

وزیر خارجه عراق ادامه د اد که "اولین جلسه بعدی کمیته مشترک عراق و فلسطین به زودی در رام الله برگزار می شود".

وزیر خارجه فلسطین همچنین با برهم صالح رییس جمهوری عراق دیدار و گفت و گو کرد.

صالح و المالکی در مورد بیت المقدس و سرزمین های فلسطین، تجاوزات غیرانسانی و توسعه روابط دوجانبه رایزنی کردند.

رییس جمهوری عراق از موضع کشورش مبنی بر "محوریت مساله فلسطین و ایستادگی همراه ملت فلسطین برای دستیابی به حقوق قانونی کامل" سخن گفت و بر اهمیت همبستگی، هماهنگی و اقدام موثر در تمام سطوح برای پایان دادن به رنج ملت فلسطین، حمایت از حقوق آنها و جلوگیری از حملات تاکید کرد.

وزیر خارجه فلسطین همچنین نامه ای از رییس تشکیلات خودگردان فلسطین محمود عباس به برهم صالح تقدیم کرد که در آن عباس مراتب تشکر و قدردانی خود را از موضع رسمی عراق در مورد وقایع رخ داده در قدس و سرزمین های فلسطین در طی روزهای گذشته اعلام داشته است.

ریاض المالکی وزیر خارجه فلسطین در ایستگاه آخر دیدارهای خود با نخست وزیر عراق مصطفی الکاظمی دیدار داشت.

الکاظمی اظهار داشت که عراق مساله فلسطین و موضع اصولی و قاطع خود را در قبال آن رها نخواهد کرد و فلسطینی که در وجدان عراقی ساکن است از حمایت مردمی ، سیاسی و رسمی برخوردار بوده و از عراق جز حمایت و پشتیبانی مستقیم از طریق تماس های منطقه ای و بین المللی نخواهد دید.

وزیر امور خارجه فلسطین نیز افزود که با افزایش قدرت عراق و نقش منطقه ای و بین المللی آن فلسطین بغداد را به عنوان نیرویی و یاوری برای حمایت موضع فلسطین در نظر می گیریم.

در خلال جنگ ۱۲ روزه غزه رییس جمهوری، نخست وزیر و سایر مقام های این کشور با محمود عباس یا رهبران مقاومت گفت و گوی تلفنی داشته و ضمن حمایت از ملت فلسطین، جنایات غیرانسانی صهیونیست ها را محکوم کردند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز