ادامه نبرد علیه اقدامات نژادپرستانه اسرائیل

۱۴۰۰/۰۳/۱۰ - ۰۸:۱۹:۴۰
کد خبر: ۱۱۸۶۴۴۴
ادامه نبرد علیه اقدامات نژادپرستانه اسرائیل
"یحیی السنوار" رییس دفتر سیاسی جنبش حماس در نوار غزه بامداد دوشنبه گفت: نبرد علیه اسرائیل و اقدامات نژاد پرستانه‌ آن در حق ملت فلسطین همچنان به قوت خود باقی است.

به گزارش برنا، از تارنمای شبکه "روسیا الیوم"، السنوار در گفت وگو با پایگاه خبری " VICE News" افزود: هدف حماس از نبرد اخیر با اسرائیل تنها ارسال پیامی به این رژیم بود و نه موضوع دیگر.

رییس دفتر سیاسی حماس در نوار غزه در خصوص توافق آتش بس گفت: از همان ساعات اولیه این نبرد، آماده آتش بس بودیم و به طرف‌های میانجی‌گر در روز اول، دوم و سوم اعلام کردیم، به برادران مصری، قطری و نمایندگان سازمان ملل متحد گفتیم که در  این زمینه آمادگی بی قید وشرط و فوری داریم.

وی افزود: هدف ما از این جنگ، این بود که می‌خواستیم این پیام را به اشغالگران بدهیم که آنها نمی‌توانند مسجد الاقصی، قدس و محله الشیخ جراح را در انحصار خود داشته باشند و با شهرکسازی، مصادره اراضی، محاصره مردم غزه و  اعمال تبعیض نژادی در اراضی اشغالی سال ۱۹۴۸ به سیاست‌هایی ادامه دهند که در تضاد با حقوق بین‌الملل وقطعنامه‌های سازمان ملل متحد است.

وی در عین حال گفت: طرف فلسطینی به دنبال جنگ و درگیری نیست، چرا که هزینه آن سنگین خواهد بود.

السنوار با اشاره به این که حماس به روش مقاومت مسالمت آمیز منتقل شده است، جامعه جهانی را مقصر تماشای ماشین جنگی رژیم صهیونیستی دانست.

وی افزود: اسرائیل دارای زرادخانه عظیم سلاح و مهمات است و این رژیم عامدانه دست به کشتار کودکان و زنان فلسطینی می‌زند، درحالی که نیروهای مقاومت فلسطین با سلاح‌های بسیار ساده وارد جنگ می‌شوند.

السنوار به حملات موشکی و راکتی نیروهای مقاومت به مناطق صهیونیست اشاره کرد و افزود: ما برای دفاع از ملت خود مجبور هستیم از همه امکانات موجود استفاده کنیم.

 کابینه رژیم صهیونیستی پس از ۱۲ روز ناتوانی در متوقف کردن حملات موشکی گروه‌های مقاومت در غزه، ۳۰ اردیبهشت ماه در یک نشست سه ساعته به طور  اجماع با آتش بس موافقت کرد؛ این آتش بس از ساعت ۲ بامداد روز جمعه ۳۱ اردیبهشت، میان گروه‌های فلسطینی و رژیم صهیونیستی برقرار شد.

نظامیان اشغالگر صهیونیست از ۲۰ اردیبهشت حملات و تجاوزهای وحشیانه علیه باریکه غزه و فلسطینی‌ها را آغاز کردند که بر اثر آن، ۲۸۵ فلسطینی شهید و بیش از یک هزار و ۹۰۰ تن نیز زخمی شدند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز