یک کاندید ریاست جمهوری:

شاخص بورس را تا پایان سال به یک میلیون ۵۰۰ هزار واحد می رسانم

۱۴۰۰/۰۳/۱۱ - ۰۸:۳۸:۱۷
کد خبر: ۱۱۸۶۹۹۵
شاخص بورس را تا پایان سال به یک میلیون ۵۰۰ هزار واحد می رسانم
یک کاندید رایست جمهوری گفت: با رساندن واگن های بورس به لوکوموتیو تولید و سرمایه گذاری و هدایت سهام به سمت تولید، شاخص بورس را تا پایان سال حداقل به یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد خواهیم رساند.

به گزارش برنا، محسن رضایی دوشنبه شب در برنامه ویژه گفتگوی خبری گفت: از دوستان معاونت سیاسی برای برداشتن موتور های تشریفات به دلیل وضعیت کشور تشکر  و ابراز تاسف می کنم از اینکه انتظار داشتم در این دوره از انتخابات بسیاری از ثبت نام کنندگان حضور داشته باشند تا رقابت جدی و انتخابات پرشور داشته باشیم و آقایان پزشکیان، محمد، قاسمی، ضرغامی و لاریجانی افرادی بودند که می توانستند شور و هیجان بیشتری ایجاد کنند با همه اینها تماس گرفتم و آنها را دلداری دادیم و صحبتهای خود مقام معظم رهبری نشان داد توجه نظام به همه این افراد وجود دارد.

وی افزود: البته از نیروهای انقلابی تقاضا دارم متانت خود را حفظ کنند و افرادی که به قانون تمکین می کنند مورد ناراحتی دیگران نشوند. آقای پزشکیان که جزو مجلس هستند و سابقه دارند امیدواریم با متانت رفتار کنند که موجب ایجاد هیجانات نشود.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به برنامه اش در بحث یارانه گفت: مساله اصلی یارانه، عدم تخصیص درست یارانه یا به تعبیر درست بیت المال است. اینکه اخیراً اعلام کرده‌ام یارانه باید ۴۵۰ هزار تومان برسد یک عده فکر می‌کردند شعار پوپولیستی است و من متعجب شدم اینها چطور در مناصب هستند و نمی‌توانند شعارم را درک کنند.

رضایی  با برگه هایی در دست رو به صفحه تلویزیون، ادامه داد: این یارانه محصولات انرژی طی سال‌های ۲۰۱۰ یا ۲۰۲۰ و یارانه پنهانی است که در این سال‌ها به مردم داده شده است. طبق این جدول ها ۶ میلیارد دلار از کل یارانه ها نصیب ثروتمندان شده است و سوال این است مگر جمهوری اسلامی از شعار عدالت تشکیل شده تا جیب ثروتمندان را پر کند و محرومان نان قرضی داشته باشند و زباله گردی و کولبری کنند؟

رضایی اظهار کرد: با صرفه‌جویی این یارانه‌ها و محاسبات دقیق انجام شده، قادر هستیم کل یارانه ها را به ۴۵۰ هزار تومان برای ۴۰ میلیون نفر برسانیم. به ملت ایران اعلام می‌کنم در این مسئله جدی هستم و به آن عمل می کنم. عده ای بنزین دو هزار  تومانی را مطرح می کنند در حالی که اینها شایعاتی است که می‌خواهند این طرح را خنثی کنند یا می‌گویند دولت چگونه می خواهد این منبع را بیاورد. این از طریق صرفه‌جویی و پولی که از ثروتمندان برمی‌گردانیم انجام می‌شود میکانیزم آن طوری است که نه بر قیمت ها اثر می‌گذارد و نه کوچکترین هزینه بر دولت ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه جامعه در یک التهاب به سر می‌برد و در ماههای اول باید کاری کنیم تا آرامش و تثبیت به وجود بیاید، اضافه کرد: حسن طرح من هم چنین است تا در ماه‌های نخست مردم احساس آرامش کنند و  حداکثر از سه ماه بعد از دولت جدید پرداخت یارانه ۴۵۰ هزار تومانی شروع می‌شود. یعنی نخست با مجلس شورای اسلامی در چارچوبی به توافق می رسیم و بعد کار را شروع می کنیم.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری درباره فرار مالیاتی و افزایش مالیات و خلاص شدن از وابستگی به نفت با مشکلات اجرایی شدن فرار مالیاتی گفت:  مالیات اول به فرار مالیات بر می‌گردد یعنی کل درصد مالیات ما ۶ درصد است در حالی که در دنیا ۱۲ تا ۱۷ درصد است و دست‌کم شش درصد دیگر می توانیم مالیات بگیریم اما نه در شرایط رکود و در شرایطی که وضعیت تولید در حال رکود است.
وی درعین حال اظهار کرد: اما از همین الان هم می‌توانیم جلوی فرار مالیاتی را بگیریم و این ربطی به رکود ندارد در این زمینه دست هایی وجود دارد که با ایجاد دو یا سه دفتر، ۵ هزار شرکت جعلی در ایران درست کردند و ما اطلاعاتش را به دست آورده ایم.

وی افزود: ریشه این شرکت‌ها به پیرزن یا پیرمردی می رسد که پشت فرار مالیات خوابیدند و پیرزن پیرمرد می‌گویند ما اصلاً دست و پا برای ثبت شرکت نداریم آمدند شناسنامه ما را گرفتند شرکت ثبت کردند. مالیات پولی است که از ثروتمندان باید گرفته شود و خرج محرومان شود و من این کار را شروع کرده ام.

رضایی در پاسخ به اینکه چرا ارز  ۴۲۰۰ تومانی که با هدف حمایت از مردم و کالاهای اساسی راه انداخته شده، کالای اساسی با قیمت مناسب تر به دست مردم نرسیده، گفت:  بخش مهمی از این مسئله به عدم نظارت دقیق دولت بر می گردد. ۱۸ تا ۱۹ میلیارد دلار دولت به واردکنندگان نهاده های اصلی و دامی داده‌اند اما هرگز نظارت نشد این کالایی که وارد شده چقدر با همان قیمت ارز ۴۲۰۰ تومانی به بازار آمده و چقدر در پستوها مانده و با قیمت ارز ۲۰ هزار تومانی به بازار عرضه شده است.

وی افزود: در سالهای  ۹۷ ۹۸ و ۹۹ با دو پدیده عجیب مواجه هستیم یک ایستادگی و مقاومت مردم پای انقلاب و دیگری افتضاح در دولت کنونی که همه چیز را رها کردند طوری که مردم فکر می‌کنند دستی در کار است. هرچه دولت صحبت می‌کند فردا اتفاق دیگری به وجود می آید. روی ارز ۴۲۰۰ تومانی نظارت نشد و اینگونه پول خزانه بانک مرکزی به درآمدی برای واسطه ها و دلالان و مافیا در این زمینه تبدیل شده است.

وی در پاسخ به اینکه آیا در دولت شما ارز ۲ نرخی خواهیم داشت یا نه، ادامه داد:  ۸ میلیارد دلار امسال برای این کار تصویب شده که ۴ میلیارد دلار آن را  به ارز ۴۲۰۰ تومانی اختصاص می دهیم و دولت آن را کنترل می‌کند تا با ارز ۲۰ هزار تومانی به مردم عرضه نشود ۴ میلیارد دلار دیگر را با یک سیستم دیگر عمل می‌کنیم که آن سیستم قیمت گذاری است و بخشی از آن درآمد را صرف یارانه ها می کنیم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری در بحث خصوصی سازی گفت: سهم بخش خصوصی از خصوصی سازی ۱۸ درصد است و  مشکل بزرگی که به وجود آمد این بود دولت اهلیت را کنار گذاشت و  این طور یود که هر کس پول می آورد به او کارخانه را می‌دادند. چون او مالک می شد تجهیزات را جمع و  سوار کامیون می‌کرد جایی می فروخت و زمین را قطعه‌بندی می کرد و می فروخت و می گفت من مالک هستم.

رضایی تاکید کرد: اهلیت برای دولت من مهم است تا ثابت نشود خریدار این کار و تولید کننده است کارخانه را به او واگذار نمی کنیم. بعد از فروش هم ضابطه می گذاریم که اگر تولید و اشتغال را بالا نبردد دوباره آن کارخانه را از او پس بگیریم چون نمی توان امکانات تولید ملی را به باد فنا داد.

رضایی با اشاره به ساماندهی بازار بورس گفت:  همان فروردین سال ۹۹ یادداشتی به دکتر روحانی از او خواستم ۶ توصیه را عمل کند وگرنه بورس به سرنوشت بسیار بدی کشیده می‌شود که گوش نکردند.

وی افزود: در ارتباط با بورس کار مهمی انجام خواهم داد و صندوق جبران زیان مالباختگان را به وجود می آوریم چون اکثر مالباختگان خرداد و تیر ۱۳۹۹ وارد بورس شده اند. این افراد را شناسایی کرده‌ایم که زیر ۵۵ میلیون تومان سهام خریدند و سهم زیان آنها هم مشخص است و به آنها از طریق این صندوق به رسیدگی می‌کنیم.

رضایی تصریح کرد: اما کار مهم طرح ما این است با وصل کردن این واگن های بورس به لوکوموتیو تولید و سرمایه گذاری و هدایت سهام به سمت تولید، ارزش سهام را تا پایان سال حداقل به یک میلیون و ۵۰۰ هزار خواهیم رساند. بسیاری از آسیب‌دیدگان به دلیل اینکه ارزش سهام شان بالا می رود در اینجا سود می کنند.

وی با ناکافی دانستن این کار، اضافه کرد: در درازمدت اما سهامداران خرد نقشی در سازمان بورس ندارند کانونی از سهامداران خرد تشکیل می‌دهیم تا نماینده داشته باشند. موضوع دیگر ایجاد بیمه برای سهامداران است چون ریسک ورود به بورس بسیار زیاد است و این را ادامه می‌دهیم.

رضایی محل تامین منابع جبران این صندوق را  موسسات حقوقی که ۷۰ هزار میلیارد تومان پول از صندوق خارج کرده اند، عنوان کرد و گفت: ما از طریق قانونی و حقوقی بخشی را از این طریق برمی گردانیم و بخشی هم خود دولت سرمایه‌گذاری می‌کند تا ارزش سهام بالا برود.

این نامزد ریاست جمهوری با اشاره به  مطالبه‌گری مردم از مبارزه با فساد گفت:  مبارزه با فساد یک اشکال اساسی دارد می شود فساد انقدر توسعه پیدا کند و بعد پاسداران مبارزه با فساد خود دچار فساد نشده باشند؟  از همان روز اول که آقای رییسی رئیس قوه قضاییه شده اند به ایشان گفتم چون شما رقیب آقای روحانی بوده اید مبارزه با فساد را از خود قوه قضاییه شروع کنید. اگر قوه قضاییه قوی عمل می‌کرد این فساد به وجود نمی‌آمد.

وی با بیان اینکه در قوه قضاییه قضات شریفی هستند که صورت خود را با سیلی سرخ می‌کنند، ادامه داد: اما اگر فساد در قوه قضاییه قوی عمل می کرد نباید فساد در بیرون به وجود می‌آمد و برخورد جدی با آن نمی شد باید دو تا قاضی را محاکمه کند تا بدانند مبارزه در خود قوه قضاییه به وجود آمده. در حراستی ها هم باید پایش جدی شود و معتقدم اگر پاسداران سلامت اقتصادی کشور کار خود را درست انجام دهند این فساد از گلوگاه ها عبور نمی کند که بخواهد بخش عظیمی از جامعه را بگیرد.

رضایی با ناکافی خواندن این اقدامات گفت:  پیشگیری از فساد را جدی می گیریم و سازمان بازرسی دولتی در دولت خود ایجاد می کنم. در دولت خودم در مبارزه با فساد از دانه درشت ها شروع می کنم حتی اگر اطراف خودم کوچک‌ترین گزارش‌ها منتقل شود با شدت تمام برخورد می کنم.

وی با اشاره به تاسیس سازمان بازرسی در دولت گفت: از  تمام وزرا و استانداران خواهم خواست که خودشان جلوی فساد را بگیرند سازمان بازرسی قوه قضاییه وظیفه خودش را دارد. دولت باید از بروز فساد پیشگیری کند و برای مبارزه با فساد از دانه درشت ها آغاز می کنم  حتی اگر گزارشی از نزدیکان خودم بیاید با شدت با آن برخورد خواهم کرد.

وی در خصوص برنامه هاش در خصوص صنعت خودروسازی گفت: از پیش از انقلاب که صنعت مونتاژکاری وارد ایران شد همچنان ادامه پیدا کرده است در حالی که صنعت خودروسازی ما همزمان ماه خودروسازی در کره جنوبی آغاز شد جای سوال است که چگونه کره جنوبی این گونه پیشرفت کرده است چرا خودروسازی ما عقب افتاده است.

رضایی گفت: ما فرمولی در موشک سازی به کار بستیم.  اما در صنعت خودرو از این فرمول بهره نگرفتیم. در زمان جنگ ماه از کره شمالی موشک وارد کردیم همان موقع بنده گفتم باید چند سال آینده ما خودمان تولید کننده موشک باشیم و همین اتفاق افتاد و پس از چند سال کشور کره شمالی خواهان فناوری ایران در تولید موشک بود.

وی با اشاره به مهندسی معکوس در صنعت اتومبیل سازی گفت: باید پس از مهندسی معکوس خودمان طراحی قطعات را با فناوری جدید انجام می دهیم. هم اکنون شرکت مپنا موفق به انجام این کار شده است مدیران مپنا که از مدیران جهادی کشور هستند توانستند  ۶۰ میلیون دلار ژنراتور و توربین به کشور روسیه صادر کرده است.

رضایی گفت: هم اکنون ایران سومین کشور تولید کننده توربین پس از آمریکا و آلمان است چطور می توانیم خودرو ملی تولید کنیم. باید مدیران آن صنعت تغییر کنند، اعتماد به نفس و خلاقیت در آن مجموعه شکل بگیرد دیوار تعرفه برچیده شود.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه برنامه شما در کنترل نقدینگی کشور چیست گفت: آقای همتی که مسئول بانک مرکزی بودند آمدن اینجا شعبده بازی انجام داده اند در حالی که ایشان در کانون مشکلات سه ساله اخیر کشور قرار داشتند کنترل نقدینگی در اختیار بانک مرکزی قرار دارد.
رضایی با اشاره به سیره نقدینگی در اقتصاد کشور گفت: اگر این آقایان دوباره روی کار بیایند تورم کشور به ۵۰ درصد می رسد، در تبلیغات سال ۹۲  اعلام کردم که آمده‌ام از سقوط ارزش پول ملی جلوگیری کنم.

وی با جاذبه کردن تولید را یکی از نخستین برنامه های اقتصادی عنوان کرد و گفت:  اگر تولید جاذبه پیدا نکند نمی تواند به جذب نقدینگی بپردازد. اصلاح  محیط کسب و کار، کاهش هزینه تولید کنترل سود بانکی از جمله برنامه‌های من خواهد بود.

کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: کاری  خواهیم کرد افرادی که به دنبال بازار ارز و طلا رفتند احساس کنند اگر به سمت سرمایه گذاری در تولید نروند ضرر می کنند.
وی از تاسیس بانک طلا در دولتش خبر داد و گفت: امروز حجم زیادی از طلا در کشور وجود دارد در بانکی که سود طلا می دهد جمع آوری می شود. و پشتوانه پول ملی خواهد شد که البته این اتفاق بدون دخالت دولت خواهد بود.

رضایی گفت: کار اشتباهی که این دولت انجام داد فولاد را وارد بورس کرد که رقابتی شود اما تنها ۵ و یا ۶ نفر امکان ورود به این بازار را دارند آنها می آمدند در این بازار و در جای دیگر با قیمت بیشتر فولاد را می‌فروختند.

وی با اشاره به اینکه ۵۰ سال در ایران بیکاری و تورم وجود دارد گفت: ارزش پول ملی در طول این سال ها کاهش پیدا کرده چگونه عده ای می آیند  می گویند مشکلات را حل می‌کند؟ من آمدم و نمی‌گذارم دیگر خیانتی به این کشور اتفاق بیفتد و دست بسیاری از افراد را که تصور می‌کنند دولتشان تمام شود کسی با آنها کاری ندارد رو خواهم کرد. اگر باید اقتصاد کشور را نجات داد.

محسن رضایی گفت : اگر ایران امروز زبان داشت می گفت این وضع محیط زیست است؟ این وضع بنادر ما است؟ باید قیام فرهنگی اقتصادی در چارچوب نظام  و سیاست های کلی مقام معظم رهبری انجام شود. رهبر انقلاب بیش از ۲۰ سال است که در حوزه اقتصاد مشغول سیاستگذاری هستند و ما به ایشان مشورت می دهیم.

وی افزود :من محسن رضایی سرباز وطنم نمی توانم، ببینم که دوستانم از کنارم رفتند و رهبری که بیش از ۱۵ سال در حوزه اقتصاد مطالبه دارند، انقدر بی توجهی به فرمایشات ایشان شود. تصور کنید زمان امام ایشان ۱۵ سال می گفتند خرمشهر را آزاد کنید. چه اتفاقی می‌افتد؟ حقیقتاً باید به این مسئله پایان داد.

رضایی گفت: دولت آینده دولتی اقتصادی، سیاسی و دفاعی امنیتی باید باشد و ۱۷ سالگی وارد سیاست شدم و هم فهم امنیت کشور دارم و از استاد تمام اقتصاد هستم و بیست سال است که برای بهبود اقتصاد کشور فریاد میزدم اگر این ویژگی ها نبود آبرویم را کف دست نمی گذاشتم و برای سومین بار کاندیدای ریاست جمهوری نمیشدم.

وی افزود: امیدوارم ملت با دوراندیشی که دارد  تصمیم   خودش را می گیرد آن چیزی که از صندوق بیرون می‌آید بر خلاف تصور عده ای است که فکر می‌کنند انتخابات مهندسی شده است این ن طور نیست و مردم سالاری دینی بار دیگر در ایران چهره نشان می‌دهد.

وی در خصوص برنامه دولت اش در مورد بازارچه های مرزی گفت: نه  تنها بازارچه های مرزی حتی مناطق آزاد دچار مشکل هستند هنگامی که مدیریت وجود نداشته باشد در بهترین وضعیت نیز مشکل به وجود خواهد آمد، خوشبختانه در قانونی که مجلس در دست تهیه برای مناطق را آزاد دارد و قوانین و مقررات خوب دارد ما به مجلس شورای اسلامی برای تصویب به آن کمک خواهیم کرد، قوانین مناطق از چارچوب مناسبی برخوردار شود.

وی با اشاره به وجود فقر در استان های مرزنشین گفت:  میلیاردها دلار از طریق انضباط اقتصادی می توان از صادرات داشت تا به این مناطق کمک شود و توجه جدی به شهری مرزی خواهیم داشت  و اجازه خواهیم داد در چارچوب مقررات شهرهای مرزی صادرات داشته باشند.

 وی با بیان اینکه نظام بانکی کشور سنتی گفت: نظام بانکی یمن از ایران جلوتر است، همین امروز اگر ایران اف ای تی اف را قبول کند هیچ بانک خارجی حاضر نیست با بانک های ایران به دلیل اینکه استانداردها بین المللی را رعایت نمی‌کند کار کنند. نیازمند تحول اساسی برای تبدیل بانک‌های سنتی به بانک های مدرن هستیم و جلوی رقابت بی دلیل بین بانک های خصوصی و دولتی را می گیریم. دست دولت از اقتصاد کوتاه می شود. اگر این اتفاق نیفتد دولت همواره دست توی جیب مردم می کند.
رضایی گفت: کسری بودجه مالیات تورمی درست می کند، مالیات تورمی را عمدتاً دولت ها ایجاد می کنند.
وی در ادامه افزود:  بحث جدی با دوستان قوه قضاییه دارم، آقای دادستان تهران از طریقی نامزدهای انتخاباتی را تهدید کردند سوال من این است که آیا دادستان تهران آقای رئیسی موردنظرشان  هست. به نظر بنده در این شرایط نباید کاری بکنیم که مسائلی در ذهن مردم به وجود بیاید زیرا اتفاقات خوبی در انتخابات در حال انجام شدن است.

وی افزوند: اگر خطایی در تیم آقای رئیسی رخ دهد می توان با ایشان نیز چنین کاری کرد؟ چرا کاری می کنید که سوء ظن به وجود بیاید در حالی که در انتخابات فعالیت های خوبی در حال انجام شدن است.

رضایی گفت:همچنین عده آمدند که مردم را می ترسانند چرا اینگونه می کنید حتی دیدید رهبری چگونه با  آنهایی که رد صلاحیت شدند با احترام و تکریم از آنها دفاع کرد. ما که نباید انقلابی تر است مقام معظم رهبری و نظام حرکت کنیم، وظیفه ما  حفظ منیت و آرامش در جامعه است. انشالله  مردم می آیند و تصمیمات شان را می گیرند، لذا بنده توصیه بنده به  همه آقایان و دلسوزانه  این  است که کاری انجام دهد انتخابات خوبی داشته باشیم تا دل مردم ایران و رهبر انقلاب شاد کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز