ترکیه:

تل آویو باید سیاست‌های اشتباه خود را کنار بگذارد

۱۴۰۰/۰۳/۱۲ - ۲۱:۱۵:۵۸
کد خبر: ۱۱۸۸۰۳۸
تل آویو باید سیاست‌های اشتباه خود را کنار بگذارد
مولود چاووش اوغلو وزیر امورخارجه ترکیه چهارشنبه شب اعلام کرد: هر گونه دولتی در اسرائیل شکل بگیرد، باید سیاست‌های اشتباه خود را کنار بگذارد.

به گزارش برنا، چاووش اوغلو این سخنان را درحالی در کنفرانس مطبوعاتی با "روبرت دوسی" همتای توغویی خود در آنکارا بیان کرد که تنها ساعاتی تا پایان مهلت "یائیر لاپید" برای حذف نتانیاهو از دایره قدرت باقی مانده است.

وی افزود: مهم نیست که چه دولتی در اسرائیل شکل خواهد گرفت، آنچه مهم است، سیاست‌هایی است که تل‌آویو در پیش خواهد گرفت، در وهله نخست تل آویو اگر به دنبال روابط خوب با ماست، باید از سیاست‌های اشتباهش دست بکشد.

چاووش اوغلو تأکید کرد: باید اسرائیل تعدی به مردم فلسطین را متوقف کند و به اقداماتی پایان دهد که موجب فرسایش راه‌حل تشکیل دو دولت مستقل می‌شود.

وزیر امورخارجه ترکیه به ادامه احداث شهرک‌نشینان غیر قانونی توسط مقامات صهیونیستی و غصب اراضی دیگری از خاک فلسطین توسط اسرائیل اشاره کرد و خواستار عقب نشینی تل آویو از این سیاست و نیز اقداماتی شد که شرایط سیاسی در قدس را به مخاطره می اندازد.

 

سخنان چاووش اوغلو درحالی بیان می‌شود که لاپید تا این لحظه و تنها چند ساعت مانده به پایان مهلتش برای تشکیل کابینه هنوز موفق به تشکیل یک ائتلاف نشده است.

 

وی بامداد امروز چهارشنبه توانست با «بنی گانتس» رهبر ائتلاف «آبی‌-سفید» برای تشکیل کابینه به توافق برسد.

 

رهبر حزب «یش عتید» که از سوی رییس رژیم صهیونیستی مأمور تشکیل کابینه شده تا ساعت ۲۳:۵۹ امشب به وقت قدس مهلت دارد اعلام کند که قادر به تشکیل کابینه است؛ در غیر این صورت، مجوز اعطا شده به او به کنست بازخواهد گشت و هر یک از نمایندگان این مجلس، قادر به تشکیل کابینه ائتلافی به شرط برخورداری از حمایت ۶۱ نماینده خواهد بود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز