واکنش واعظی به سخنان انتخاباتی علیه دولت

۱۴۰۰/۰۳/۲۲ - ۰۹:۰۴:۱۸
کد خبر: ۱۱۹۱۲۷۶
واکنش واعظی به سخنان انتخاباتی علیه دولت
محمود واعظی گفت: هجمه ها را تحمل می کنیم تا مشکلات مردم حل شود.

به گزارش برنا، محمود واعظی در گفت وگو با «ایران» گفت: همه مردم بدانند که کاری که دولت در مذاکرات انجام می‌دهد، کاری آگاهانه است و برای حصول به نتیجه مطلوب ملت ایران دنبال می‌کند. به این معنی که اگر ما یک دولت فرصت‌طلب بودیم که فقط منافع خود را در نظر می‌گرفتیم، طبیعتاً می‌بایست در این دو سه ماه باقی‌مانده وقت‌کشی می‌کردیم تا دولت بعدی روی کار بیاید و خود این دولت مذاکره را دنبال کند، خودش تصمیم بگیرد و خودش هم جواب مردم را بدهد، اما ما این کار را نکردیم چون منافع کشور و مردم برایمان اهمیت دارد چنانکه رئیس جمهوری هم بارها گفته است که از تلاش برای رفع تحریم‌ها یک ساعت هم کوتاهی نمی‌کنیم.

وی افزود: بین جریان‌ها و شخصیت‌های سیاسی تفاوت‌هایی هم وجود دارد. مثالی بزنم. اگر من بخواهم مانند منتقدان خود فکر کنم و به مسائل از زاویه‌ای صادقانه و منصفانه نگاه نکنم، کارهای کشور پیش نمی‌رود. به عبارت دقیق‌تر، اگر صرفاً به این دلیل که فرد دیگری دارد کار خوبی انجام می‌دهد، مانع این کار شوم و صرفاً کارهایی را تأیید کنم که خودم انجام می‌دهم، در این صورت من هم مانند بقیه خواهم شد و میان ما و آنان تفاوتی نخواهد بود.

واعظی ادامه داد: از این‌رو، بر این عقیده هستیم که همه ما، با هر گرایش سیاسی و فکری و در هر دولتی که باشیم، خدمتگزار این مردم هستیم. در این صورت، اگر بتوانیم گره‌ای از کار این مردم بازکنیم، خواه امروز در دولت باشد و خواه روز دیگر در بیرون از دولت، صریح اعلام می‌کنیم که حاضریم این کار را انجام دهیم؛ یعنی تحریم‌ها را برداریم، موافقتنامه را امضا کنیم، فحشش را هم بخوریم و همان‌طور که ۸ سال گذشته انتقادها را تحمل کردیم، در این دو ماه هم انتقادها را تحمل می‌کنیم، اما مسأله ما این است که یک؛ مشکلات مردم برطرف شود و دغدغه دوم ما این است که دولت آینده بتواند در یک جاده صاف و سرراست کار خود را آغاز کند، به این صورت که همه پول‌های بلوکه شده ملت ایران آزاد شده باشد، همه تحریم‌ها برداشته شده باشد تا بتواند با فراغ بال بیشتر، با دستان بازتر و با خیال آسوده‌تری به مردم خدمت کند. ما دنبال این هستیم.

وی خاطرنشان کرد: دولت در زمینه تصویب لوایح «اف. ای. تی. اف» همه تلاش خود را کرده است، اما در مجمع تشخیص مصلحت نظام اراده‌ای وجود داشت که به‌صورت مستمر بررسی این مسأله را به تعویق می‌انداخت و آن را به‌طور دقیق و کامل مطرح نمی‌کرد. همه مردم می‌دانند که لوایح مرتبط با «اف.ای.تی.اف» در مجمع تشخیص مانده بود و کار هم دست همان نامزد محترمی است که این حرف‌ها را گفته است.

وی افزود:  اما گذشته از اینها، برخی‌ها امروز سخن شیرین و جالبی را می‌گویند. تا آن زمان مرتب مصاحبه می‌کردند یا در جاهای مختلف می‌گفتند که «چه فایده که دو لوایح باقی مانده «اف. ای. تی. اف» را تصویب کنیم، ما که تحریم هستیم و تصویب این لوایح فایده‌ای ندارد.» حالا که بحث برداشته شدن تحریم مطرح شده و امیدها در این زمینه پررنگ شده است، می‌گویند «چه فایده که به «اف.ای.تی.اف» بپیوندیم، اگر تحریم‌ها برداشته شود، وقتی در فهرست خاکستری «اف.ای.تی.اف» هستیم، روابط بانکی ما که تغییر نمی‌کند.» این مواضع متناقض، بسیار عجیب و البته بسیار جالب است. زیرا «اف.ای.تی.اف» را خودتان نگه داشتید. اگر شما در زمان خودش درباره «اف.ای.تی.اف» تصمیم می‌گرفتید و فضا را باز می‌کردید، وقتی که تحریم برداشته می‌شد، هیچ مانعی جلوی راه مبادلات بانکی ما نمی‌بود.

واعظی گفت: به نظر می‌رسد حالا که از مردم رأی می‌خواهند، می‌گویند ما راه حل مسأله «اف.ای.تی.اف» را بلد هستیم، اما دولت کم‌کاری کرده است، این درحالی است که این دو لایحه از مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان به مجمع تشخیص آمد، اما وقتی مجمع تشخیص این لوایح را نگه داشت، دولت چه کاری می‌توانست انجام دهد؟ اگر کسی خواب است می‌توان او را بیدار کرد، اما اگر کسی خود را به خواب زده باشد، هرکاری هم که بکنیم، نمی‌توانیم او را بیدار کنیم. بنابراین، آنچه درباره «اف. ای. تی. اف» گذشت، به این دلیل بود که نمی‌خواستند این مسأله حل شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز