سکوت کره شمالی درباره یک نشست کلیدی

۱۴۰۰/۰۳/۲۲ - ۰۹:۱۷:۴۱
کد خبر: ۱۱۹۱۲۸۸
سکوت کره شمالی درباره یک نشست کلیدی
کره شمالی درباره برگزاری یا عدم برگزاری نشست کلیدی حزب حاکم این کشور که قرار بود اوایل ماه جاری میلادی باشد، سکوت کرده است.

به گزارش برنا، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، اخیرا، کره شمالی اعلام کرده بود که قرار است جلسه عمومی کمیته مرکزی حزب حاکم کاگران را اوایل ژوئن برگزار کند تا اقداماتی را برای حل مشکلات کشور در زمینه زندگی و فعالیت‌های اقتصادی در نظر بگیرد.

با توجه به اینکه واشنگتن بررسی سیاست کره شمالی خود را به پایان رسانده و مون جائه این و جو بایدن، روسای جمهوری کره جنوبی و آمریکا در یک اجلاس برای پیگیری دیپلماسی برای حل مساله اتمی پیونگ یانگ توافق کرده‌اند، جلسه کمیته مرکزی حزب حاکم کره شمالی توجه ویژه‌ای را به خود جلب کرده است.

قرار بود تا ۱۰ ژوئن سال جاری میلادی این جلسه برگزار شود اما رسانه رسمی کره شمالی تا اوایل روز جمعه درباره اینکه این جلسه برگزار می‌شود یا خیر، گزارشی منتشر نکرد.

اما با توجه به اینکه رسانه‌های کره شمالی معمولا یک روز پس از برگزاری یک رویداد مهم، آن را گزارش می‌دهند، به نظر می‌رسد جلسه حزب تا روز پنجشنبه برگزار نشده باشد.

رسانه‌های دولتی کره شمالی به جای گزارش درباره آن جلسه درباره بازدید "کیم توک-هون"، نخست وزیر از یک سایت ساختمانی در پیونگ یانگ گزارش دادند که روز پنجشنبه انجام شد و این مساله بر گمانه زنی‌ها درباره اینکه این جلسه اصلا برگزار شده یا نه، افزودند.

برخی هم همچنان این احتمال را دادند که کره شمالی شاید یکسری نشست‌های چند روزه حزب داشته اما خبرنامه‌های دولتی این کشور همچنان منتظرند تا جلسه تکمیل شود و بعد گزارش آن را منتشر کنند.

به گفته کارشناسان، بعید به نظر می‌رسد که کره شمالی جلسه برنامه ریزی شده را به تعویق انداخته یا آن را لغو کرده باشد، با توجه به اینکه کیم جونگ اون، رهبری این کشور پیشتر یک جلسه درباره سیاستگذاری و جلسه‌ای با اعضای ارشد حزب برای آماده سازی این جلسه برگزار کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز