جنایات نژادپرستانه اسرائیل

۱۴۰۰/۰۴/۰۵ - ۰۷:۳۳:۲۲
کد خبر: ۱۱۹۸۱۲۰
جنایات نژادپرستانه اسرائیل
هلال احمر فلسطین اعلام کرد که در درگیری‌های شدید روز جمعه در جنوب نابلس ۴۰۸ فلسطینی زخمی یا بر اثر استنشاق گاز اشک‌آور دچار خفگی شدند.

به گزارش برنا، به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، نظامیان اسرائیلی جمعه به فلسطینیان اجازه برگزاری نماز جمعه در منطقه جبل صبیح را ندادند و با شلیک گلوله و گاز اشک‌آور اقدام به سرکوب آنان کردند.

درگیری‌ها در جنوب نابلس برای چندمین روز متوالی ادامه دارد و تاکنون در این درگیری‌ها صدها فلسطینی زخمی شدند.

شاهدان عینی به آناتولی گفتند که ارتش اسرائیل پس از نماز جمعه نزدیک جبل صبیح در شهر بیتا ، جنوب نابلس ، گلوله‌های جنگی و فلزی و گلوله های اشک آور به سمت صدها فلسطینی شلیک کرد.

همچنین در این درگیری‌ها دو آمبولانس مورد هدف قرار گرفتند که باعث وارد آمدن خسارات مادی به این خودروها شد.

از سوی دیگر سازمان عفو بین‌الملل در گزارشی اعلام کرد که پلیس رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان دست به جنایات نژادپرستانه زده و ضمن بازداشت دسته‌جمعی آنان، برای سرکوب تظاهرات‌های مسالمت‌آمیز به زور و قدرت مفرط و غیرقانونی متوسل می‌شود و افراد بازداشت شده را تحت شکنجه قرار می‌دهد.

در این گزارش آمده که پلیس رژیم صهیونیستی حتی از فلسطینیانی که تابعیت اسرائیلی دارند، در برابر حملات شهرک‌نشینان صهیونیست حمایت نمی‌کند.

صالح حجازی، معاون مدیر دفتر منطقه‌ای خاورمیانه و آفریقای شمالی سازمان عفو بین‌الملل تاکید کرد که ادله و مدارک جمع شده به روشنی نشان می‌دهد که پلیس رژیم صهیونیستی بی‌رحمانه علیه فلسطینیان در اراضی اشغالی و قدس شرقی دست به جنایات نژادپرستانه می‌زند.

حجازی تصریح کرد، این در حالی است که پلیس رژیم صهیونیستی با یهودیانی که بازداشت می‌شوند، رفتاری به مراتب بهتر نسبت به فلسطینیان دارد و به آنان اجازه می‌دهد دست به تظاهرات بزنند اما تظاهرات مسالمت‌آمیز فلسطینیان را سرکوب می‌کند.

عفو بین‌الملل در بخشی از این گزارش آورده است که از ۱۳ ماه مه گذشته تاکنون، شهرک‌نشینان صهیونیست به ۹۰ خودروی متعلق به فلسطینیان خسارت وارده کرده و بارها شهروندان فلسطینی را در داخل خانه‌های خود هدف سنگ‌پرانی قرار داده‌اند.

این سازمان به نقل از مرکز حقوق بشر مساواة اعلام کرد که پلیس رژیم صهیونیستی تا ۱۰ ژوئن بیش از ۲۱۵۰ نفر را بازداشت کرده که بیش از ۹۰ درصد از آنان جزو فلسطینیان دارای تابعیت اسرائیلی یا ساکنان قدس شرقی هستند. علیه ۲۸۵ نفر از این افراد کیفرخواست صادر شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز