انتقاد تند سوریه از ایتالیا!+جزییات

۱۴۰۰/۰۴/۰۹ - ۰۱:۱۴:۱۰
کد خبر: ۱۲۰۰۰۷۹
انتقاد تند سوریه از ایتالیا!+جزییات
وزارت امورخارجه و مهاجران سوریه سه‌شنبه شب با انتقاد از نشست ائتلاف بین‌المللی ضد داعش به سرکردگی آمریکا در رم ایتالیا، اعلام کرد که ادعاهای بیانیه این ائتلاف با واقعیت همخوانی ندارد و دروغ محض است.

به گزارش برنا؛ از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) در بیانیه‌ای تصریح کرد: سوریه از وزیران امورخارجه برخی کشورها که مجبور به شرکت و موافقت با دو بیانیه آماده شده توسط آمریکا و متحدانش شده‌اند، بسیار ابراز تاسف می‌کند.

وزارت امورخارجه سوریه با بیان اینکه بیانیه ائتلاف ضد داعش که از پیروزی‌ها و نقشه‌های خیالی برای شکست این گروهک سخن گفته است، وجود خارجی ندارد و تمام ملل در جریان هستند که این بیانیه با سیاست‌های آمریکا در واقعیت همخوانی ندارد.

این بیانیه تأکید کرد: چرا که براساس سخنان "هیلاری کلینتون" وزیر امورخارجه اسبق آمریکا، این ایالات متحده و متحدان آن بودند که با حمایت مالی، تسلیحاتی، رسانه‌ای اقدام به تشکیل گروهک تروریستی داعش کردند.

دولت سوریه تصریح کرد در شکست گروهک تروریستی داعش، ارتش سوریه، نیروهای روسی، ارتش عراق و رزمندگان نقش داشتند نه ائتلافی که غیرنظامیان و تاسیسات غیرنظامی در سوریه و عراق را هدف قرار می‌دهد.

این وزارتخانه افزود: تحریم‌های ظالمانه و یکجانبه‌ تحمیل شده توسط آمریکا و اتحادیه اروپا علیه مردم سوریه و ممانعت آنها از ورود دارو و غذا و سوخت به سوریه دروغ بودن ادعاهای این کشورها مبنی بر علاقه‌مندی‌شان به تامین نیازهای انسانی در سوریه را ثابت می‌کند.

وزارت امورخارجه سوریه در این بیانیه تصریح کرد: نیازهای انسانی مردم سوریه را نمی‌توان از طریق برخی گذرگاه‌های مرزی تامین کرد به ویژه اینکه این گذرگاه‌ها از سوی برخی از کشورها برای قاچاق سلاح و پول و تروریست‌ها به سوریه استفاده می‌شود.

این بیانیه تأکید کرد: از سوی دیگر کمک‌های ادعایی از طریق مرزها به دست گروه‌های تروریستی می‌رسد تا بتوانند ضمن تسلط بر این مناطق این کمک‌ها را به بهایی گزاف در بازار سیاه به فروش برسانند.

نشست ائتلاف بین‌المللی ضد داعش به سرکردگی آمریکا روز سه‌شنبه در رم، پایتخت ایتالیا برگزار شد و ریاست این نشست را لوئیجی دی مایو و آنتونی بلینکن، وزیران امورخارجه ایتالیا و آمریکا برعهده داشتند.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو و جوزپ بورل، رییس سیاست خارجه اروپا نیز در این نشست حضور داشتند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز