برهم صالح:

عراق در پرونده آب با کشورهای همجوار به توافق برسد

۱۴۰۰/۰۴/۱۷ - ۱۴:۲۱:۴۷
کد خبر: ۱۲۰۳۹۳۵
عراق در پرونده آب با کشورهای همجوار به توافق برسد
رییس جمهوری عراق از کشورش خواست که در پرونده آب با کشورهای همجوار براساس منافع مشترک به توافق برسد.

به گزارش برنا، دفتر ریاست جمهوری عراق امروز پنجشنبه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که «برهم صالح» در دیدار با وزیر منابع آبی عراق گفت: ضروری است که عراق در زمینه پرونده آب بر اساس اصول حسن همجواری و مراعات منافع مشترک همه طرف ها، به توافق برسد. 

وی با تقدیر از تلاش های دولت و وزارت منابع آبی عراق خاطر نشان ساخت که نباید این قضیه به منافع عراق آسیب برساند.

به نوشته بیانیه، صالح و «مهدی رشید» وزیر منابع آبی عراق در این دیدار وضعیت آب کشور و کاهش سطح آب رودخانه های دجله و فرات و سهمیه آبی و پشتیبانی آن را بحث و بررسی کردند.

رییس جمهوری عراق در این دیدار گفت که پرونده آب یکی از ستون های امنیت ملی عراق است و با توجه به تغییرات زیست محیطی شدید که کشور، منطقه و جهان با آن مواجه است باید به این پرونده اهتمام ویژه داده شود.

وی همچنین خواهان استفاده از تجربیات بین المللی در زمینه آبیاری و مدیریت پاینده آب و مقابله با بحران بیابان زایی و خشکسالی شد.

وزیر منابع آبی عراق همچنین گزارشی از طرح های این وزارتخانه در پرونده آب و مقابله با چالش های موجود ارائه کرد.

مهدی رشید تاکید کرد که گفت وگو ها با کشورهای همجوار در خصوص سهمیه های آبی عراق جریان دارد.

بارندگی های اندک سال گذشته، بر منابع آبی همه کشورهای منطقه به ویژه جمهوری اسلامی ایران و ترکیه به عنوان کشورهای بالادست عراق اثر منفی گذاشته و همین امر، عراق را نیز تحت تاثیر گذاشته است. 

با وجود همه اینها، وزارت منابع آبی عراق در طول ماه های اخیر بارها اعلام کرده است که این کشور براثر بارندگی های خوب سنوات گذشته توانسته است که ذخیره آبی خود را بالا ببرد برای همین چندان نگرانی از خشکسالی در سالجاری ندارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز