یک فعال سیاسی اصلاح طلب:

دولتی قوی‌تر از دولت روحانی تشکیل نمی‌شود/ زیاد خوشبین نیستم که یک دولت یکدست و تحت فرمان رئیسی شکل بگیرد/ واگرایی در داخل اصلاح طلبان ایجاد شده و در آینده به دو جبهه تقسیم می‌شوند

۱۴۰۰/۰۴/۲۱ - ۰۵:۰۰:۲۰
کد خبر: ۱۲۰۴۷۶۲
دولتی قوی‌تر از دولت روحانی تشکیل نمی‌شود/ زیاد خوشبین نیستم که یک دولت یکدست و تحت فرمان رئیسی شکل بگیرد/ واگرایی در داخل اصلاح طلبان ایجاد شده و در آینده به دو جبهه تقسیم می‌شوند
یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: من زیاد خوشبین نیستم که یک دولت یک دست و تحت فرمان رئیسی شکل بگیرد.

«هدایت آقایی»، فعال سیاسی اصلاح طلب، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا با بیان اینکه دولت آقای رئیسی جدای از جبهه اصولگرایان نخواهد بود، گفت: همه مولفه هایی که در کنار هم بودند و کمک دادند تا آقای رئیسی از صندوق رای بیرون بیایند طبعا توقع دارند، دولتی که سر کار می آید به نوعی آنها را نمایندگی کند و آنها سهمی در این قدرت اجرایی داشته باشند. 

او اضافه کرد: من فکر می کنم با توجه به توقعی که در اصولگرایان طی سالیان گذشته ایجاد شده رئیسی امکان اینکه یک مجموعه یک دست و تابع نظرات خود را بوجود بیاورد به احتمال زیاد ایجاد نخواهد شد و به نوعی شرکت تعاملی در دولت ایجاد می‌شود که سهام متفرقه در آنها زیاد خواهد بود به اضافه اینکه بخشی از پست های سیاسی که دیدیم مثل وزارت خارجه، ارشاد و اطلاعات بهرحال فراتر از گروه تصمیم گیری می شود. من زیاد خوشبین نیستم که یک دولت یک دست و تحت فرمان رئیسی شکل بگیرد. 

آقایی ادامه داد: به احتمال زیاد در حوزه های اقتصادی توقع زیاد خواهد بود و وزارت خانه هایی مثل اقتصاد و دارایی، سازمان و برنامه و بودجه، صنایع و معادن، نیرو و نفت، متقاضی زیادی خواهند داشت و انتخاب برای رئیسی سخت خواهد بود. در حوزه های ستادی برای معاونت اول و معاونت های سازمان های برنامه و معاونت اجرایی هم توقعاتی، ستادهای رئیسی دارند. در مجموع ارزیابی من این است که دولتی قویتر از دولت روحانی تشکیل نمی شود.

این فعال سیاسی در پاسخ به این سوال که شیوه تعامل اصلاح طلبان با دولت آینده باید چگونه باشد؟ گفت: من فکر می‌کنم اصلاح طلبان بر اساس مر قانون باید به هر کسی که امانت دار مردم است، احترام بگذارند. سرنخ مقدرات مردم در دست این دولت است اصلاح طلبان قاعدتا عنادی ندارند که بخواهند کارشکنی کنند و اصولا قدرتی هم ندارند که بخواهند کارشکنی کنند. جاهایی که کارهای خوبی می شود باید تشویق کنند و جاهایی که اقدامات را منفی و در حوزه هایی کم کاری می بینند، باید منتقد باشند و باید حرفهایشان را با صدای بلند بزنند. دلسوزانه حرف بزنند. ما خارج از مسائل ایده آل و سیاست های کلان که قبول داریم یا نداریم در حوزه اجرا و واقعیت ها نباید بگذاریم که مردم آسیب ببینند. 

او در خصوص سرنوشت اصلاح طلبان در 4 سال آینده عنوان کرد: اصلاح طلبان نیاز به پوست اندازی دارند، به صورت طبیعی یک واگرایی در داخل اصلاح طلبان ایجاد شده و یک انشعاب نانوشته در آنها صورت گرفته که ما آثارش را در انتخابات و جدا شدن گروه های جداگانه که بعدا به بالای 20 مورد رسیدند و حمایت کردند از کاندیداتوری همتی، مشاهده کردیم هر چند نهاد اجماع ساز مصوبه ای را صادر و حمایت را آزاد گذاشته بود اما بعدا معلوم شد که فشار از داخل خود اصلاح طلبان بوده است.

او تصریح کرد: ما دو جور اصلاح طلب داریم؛ اصلاح طلبانی که خود را در دایره قدرت می بینند و دوست دارند که در قدرت بمانند و اصلاح طلبانی که پا را فراتر گذاشتند و دندان قدرت را از دهانشان کشیدند و بیشتر دنبال اصلاح ساختار در کشور هستند ولو به قیمت اینکه در قدرت حضور نداشته باشند. به نظر من این واگرایی در آینده بیشتر می شود و این انشعاب جا می افتد و به دو جبهه تقسیم می شوند. 

آقایی در پاسخ به اینکه تعامل اصلاح طلبان با دولت آینده چقدر به آنها کمک می کند، متذکر شد: من امید چندانی ندارم که توصیه اصلاح طلبان کمکی به روند اجرایی و بهبود امور در دولت آینده داشته باشد، اما همین که در اوایل کار تماس هایی با بعضی از اصلاح طلبان گرفته شده و درخواست هایی کردند، ارزشمند و سنت خوبی است هرچند تاثیر زیادی نداشته باشد. 7

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز