اژه ای تاکید کرد؛

لزوم تدوین سند جامع همکاری بین قوه قضاییه و رسانه ملی

۱۴۰۰/۰۴/۲۳ - ۱۵:۲۱:۵۷
کد خبر: ۱۲۰۶۹۱۷
لزوم تدوین سند جامع همکاری بین قوه قضاییه و رسانه ملی
حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای بر همین اساس از لزوم تدوین یک سند جامع همکاری بین قوه قضاییه و رسانه ملی و استفاده متقابل از ظرفیت‌ها و خدمات یکدیگر سخن گفت و به رئیس مرکز رسانه قوه قضاییه مأموریت داد که با همکاری معاونت حقوقی قوه قضاییه و بخش‌های مربوطه در صدا و سیما تدوین این سند را پیگیری کند.

به گزارش برنا، حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای بر همین اساس از لزوم تدوین یک سند جامع همکاری بین قوه قضاییه و رسانه ملی و استفاده متقابل از ظرفیت‌ها و خدمات یکدیگر سخن گفت و به رئیس مرکز رسانه قوه قضاییه مأموریت داد که با همکاری معاونت حقوقی قوه قضاییه و بخش‌های مربوطه در صدا و سیما تدوین این سند را پیگیری کند. 

رئیس قوه قضائیه گفت: همه ما باید باور کنیم که خادم مردم هستیم و با این نگاه هر جا که هستیم و هر مسئولیتی که برعهده داریم بهتر انجام خواهیم داد و اعتقاد دارم که با کمک هم می توانیم همه مشکلات و گرفتاریها را برطرف کنید.

پیش از سخنان رئیس قوه قضائیه رئیس سازمان صدا و سیما با تبریک انتصاب حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای به ریاست دستگاه قضا، دوران تحول و تعالی را آغاز فصل جدیدی در قوه قضائیه دانست و تأکید کرد رسانه ملی به طور همه جانبه آماده همکاری حداکثری و هوشمندانه با دستگاه قضایی است.  

علی عسگری با اشاره به اقدامات خصمانه دشمنان برای زیر سوال بردن ارکان نظام اسلامی بویژه قوه قضاییه تأکید کرد صدا و سیما تلاش می کند با انعکاس واقعیت‌ها و خدمات دستگاه قضایی تصویر دقیقی از این مجموعه در ذهن مردم ترسیم کند.

رئیس صدا و سیما با اشاره به اهمیت سرمایه‌های اجتماعی تأکید کرد: تغییرات و تحولات در قوا زمینه‌ای برای نفس تازه کردن انقلاب اسلامی فراهم کرده که باید با استفاده از این فرصت در جهت افزایش اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی حرکت کند. 

رئیس صدا و سیما از رئیس جدید قوه قضائیه به عنوان شخصیت عدالتخواه و علاقه‌مند به پیشرفت کشور و افزایش ثروت ملی یاد کرد و گفت صدا و سیما به دنبال آن است که با افزایش دانش حقوقی مردم دستگاه قضایی را در کاهش پرونده‌‌ها یاری دهد.

علی عسگری خاطرنشان کرد که همکاری همه بخش‌ها بویژه صدا و سیما در قوه قضائیه می‌تواند بر افزایش آرامش و آسایش مردم و حل مشکلات آنها نقش بسزایی داشته باشد.

در این نشست رئیس صدا و سیما و همکارانش گزارشی  از وضعیت و عملکرد این سازمان در بخش‌های مختلف ارائه کردند و به بیان برخی مطالبات و راهکارهایشان برای بهبود همکاریهای رسانه ملی و دستگاه قضایی پرداختند.

حمایت دستگاه قضایی از نقش مطالبه‌گرانه رسانه‌ها، ایجاد شعب تخصصی برای رسیدگی به پرونده‌های مربوط به حوزه رسانه و صدا و سیما، تداوم حمایت از افشاگران فساد و رانت و ویژه خواری و حمایت از حقوق مالکیت فکری از جمله مسائل مطرح شده در این نشست بود.

مسئولان ارشد صدا و سیما همچنین بر لزوم تدوین سند جامع همکاری رسانه ملی با صدا و سیما برای استفاده متقابل از ظرفیت‌ها و خدمات یکدیگر بر اساس نظام مسائل مشترک، ایجاد فضایی برای اطلاع برنامه سازان از مسائل قضایی برای تولید محتوا در جهت تولید سریالها و همچنین محصولات فرهنگی برای افزایش سواد حقوقی مردم تأکید کردند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز