یک چهره سیاسی اصلاح طلب:

ورود به سده ۱۴۰۰ می‌تواند نقطه شروع شکست طلسم، عدم جانشین پروری باشد/ تا کی می‌خواهیم از یک فرد به عنوان «وزیر» و «معاون وزیر» استفاده کنیم

۱۴۰۰/۰۴/۲۹ - ۲۳:۴۵:۳۴
کد خبر: ۱۲۰۹۳۱۴
ورود به سده ۱۴۰۰ می‌تواند نقطه شروع شکست طلسم، عدم جانشین پروری باشد/ تا کی می‌خواهیم از یک فرد به عنوان «وزیر» و «معاون وزیر» استفاده کنیم
عضو حزب ندای ایرانیان گفت: سن یک عنصر مهم در سپهر سیاسی هر فرد است و نمی توان تا ابد حضور داشت. تا کی می خواهیم از یک فرد به عنوان «وزیر» «معاون وزیر» «رییس سازمان» «معاون مدیر کل» و قص الاهذا استفاده کنیم؟

«مهدی شاه میرزا»، عضو حزب ندای ایرانیان و‌ فعال سیاسی اصلاح طلب، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا در رابطه با لزوم جوانگرایی در جریان اصلاح طلب اظهار کرد: «تغییر نسلی» یا به عبارت دیگر «پوست اندازی» در بدنه جریان اصلاحات یک اقدام غیر قابل اجتناب است که تا به امروز تنها ندای این اقدام پسندیده به گوش رسیده و متاسفانه به ورطه عمل نرسیده است.

او‌ افزود: در هر جامعه ای نیروی جوان به دلیل داشتن شور، اشتیاق و تلاش مثال زدنی سرمایه ای بی بدیل است  که حکمرانان با اتخاذ سیاست های درست و سازنده می توانند آنها را به سمت تعالی و جایگزینی مدیریتی سوق دهند یا با در پیش گرفتن سیاست های «دگم» و «انحصار طلبانه» موجبات دلسردی و میل به عقب نشینی و در بدترین حالت «میل به مهاجرت» را در فرد جوان که می‌تواند نخبه نیز باشد  فراهم سازند.

شاه میرزا خاطرنشان کرد:  سیستم ذهنی عموم مردم شکل گرفته از عدم اعتماد به جوانان است. عموما همه ما نظاره کردیم در یک جلسه، تیم ورک یا پروژه که اکثریت گروه را افراد مسن تر و متعاقبا با تجربه تر تشکیل می دهند، حرف و آرا جوان یا جوانان حاضر در گروه در اکثر مباحثه ها مورد بی توجهی قرار می گیرد و این یک رسم فرهنگی است.

او گفت: برای عبور از این معضل که اینده را با مخاطرات ترسیم می سازد چاره جویی سریع عنصری مسموع و ضروری است. این چاره جویی مستلزم تدوین و تصویب قوانین سفت و سخت و از سویی اشاعه فرهنگ جایگزین پروری از طریق تبلیغات مکرر سمعی و بصری و از همه مهمتر ایجاد بستر «آموزش» برای مدیران مسن حال و حاضر است. به عنوان مثال اگر قانونی تصویب شود که مدیر را ملزم به تربیت جایگزین کند و در بازه های زمانی کوتاه این اقدام مدیران مورد پایش قرار داده شود می توان به امر بسیار مهم «جایگزین سازی» رسید. آن زمان است که حلقه بسته مدیریتی در کشور شکسته می شود و راه برای گردش نخبگان باز خواهد شد.

عضو حزب ندای ایرانیان ادامه داد: همانطور که بر دیدگان مبرهن است، در حال حاضر نام جوانان دهه شصتی و هفتادی بسیاری در جریان اصولگرایی به عنوان «مدیر فعلی» یا «مدیر اماده جایگزینی»  به گوش عموم جامعه می رسد اما در جریان اصلاح طلبی شاهد اسامی عده قلیلی فعال سیاسی معروف در انظار عموم  هستیم که برخی هیچگونه تجربه کار حتی در بدنه دولت و شهرداری ها  ندارند اما پتانسیل بسیارخوبی برای کسب مناسب و رشد در اینده خواهند داشت.

او‌ خاطرنشان کرد: سن یک عنصر مهم در سپهر سیاسی هر فرد است و نمی توان تا ابد حضور داشت. تا کی می خواهیم از یک فرد به عنوان «وزیر» «معاون وزیر» «رییس سازمان» «معاون مدیر کل»  و قص الاهذا استفاده کنیم؟

شاه میرزا تاکید کرد: ورود به سده ۱۴۰۰ می تواند نقطه شروع و نوید بخش شکست طلسم عدم جانشین پروری باشد.

او در پایان گفت: به نظر بنده رشد «تحزب» در کشور به صورتی که «آموزش» دقیق، علمی و فشرده اعضا در همه عرصه هایی که یک سیاستمدار یا مدیر نیاز دارد که فرا گیرد اولویت باشد می توانیم به نقطه مطلوب برسیم.احزاب باید قدرت واقعی خود در کشور را پیدا کنند و کثرت گرایی جایگزین فردگرایی شود. این اقدام به خودی خود حلال عمده ای از مشکلات حال حاضر ملک و مملکت است و اگر برای ان تدبیر لازم اتخاذ شود شاهد عبور از خیل عظیمی مشکلات خواهیم بود. 6

نظر شما