نتیجه مذاکره درباره ایران

۱۴۰۰/۰۴/۲۹ - ۲۰:۳۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۰۹۶۶۷
نتیجه مذاکره درباره ایران
رییس سازمان حج و زیارت درباره ازسرگیری سفر زائران ایرانی به عراق، دلیل بازماندن زائران ایرانی از حج، برقراری دوباره عمره و آخرین نتایج پرونده‌های فاجعه منا و مسجدالحرام توضیح داد.

به گزارش برنا بنابر اعلام سازمان حج و زیارت، علی‌رضا رشیدیان درباره اخباری که در ارتباط با ازسرگیری اعزام زائران ایرانی به عتبات عالیات شنیده شده است، گفت: مدت‌ها به دنبال این بودیم زیارت عتبات عالیات در شرایط ایمن برقرار شود.

وی افزود: دستورالعمل‌هایی با همکاری وزارت بهداشت و هلال‌احمر تهیه شد. از طریق وزارت خارجه برای طرف عراقی و حتی سوریه فرستاده شد. چندی پیش نیز، نامه‌ای را وزیر ارشاد برای رئیس‌جمهوری به عنوان رئیس ستاد مبارزه با کرونا فرستاد که پاسخ آن را به نظر وزیر بهداشت موکول کردند. وزیر بهداشت هم به معاونت درمان ارجاع دادند. این معاونت هم شش هفت بندی را به عنوان شروط سلامت و اعزام با رعایت بهداشت و سلامتی به سازمان حج دادند که با وجود دشواری این شروط اما آن را پذیرفتیم.

وی به گوشه‌ای از شروطی که وزارت بهداشت برای ازسرگیری سفرهای زیارتی تعیین کرده است، اشاره کرد و افزود: انجام تست کرونا، اعزام نشدن از مناطق قرمز و نارنجی و…، این شروط در حالی تعیین شده که اگر قرار باشد مردم به انگلیس یا کشور دیگری سفر کنند، چنین الزام‌هایی ندارند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز