مقام آمریکایی در راه آسیا/هدف از این سفر چیست؟

۱۴۰۰/۰۵/۰۴ - ۰۱:۰۳:۰۲
کد خبر: ۱۲۱۱۴۸۲
مقام آمریکایی در راه آسیا/هدف از این سفر چیست؟
لوید آستین وزیر دفاع آمریکا با اعلام عزیمت خود به کشورهای سنگاپور، ویتنام و فیلیپین هدف این سفر را تعمیق روابط واشنگتن با شرکای خود بیان کرد.

به گزارش برنا؛ وزیر دفاع آمریکا روز یکشنبه به وقت محلی، با اعلام عزیمت خود به  کشورهای سنگاپور، ویتنام و فیلیپین هدف این سفر را تعمیق روابط واشنگتن با شرکای خود بیان کرد.

رئیس پنتاگون اتحاد و دوستی با کشورهای جنوب شرق آسیا را سرمایه راهبردی بی نظیری برای واشنگتن دانست.

جان کربی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا درباره این سفر گفت که آستین در این سفر با مقامات ارشد این کشورها  درباره روابط دفاعی دیدار و گفتگو خواهد کرد.

وی سفر وزیر دفاع را نشانه اهمیت دولت بایدن به جنوب شرق آسیا و آسه آن دانست و اضافه کرد این سفر نشانه تعهد ما به این منطقه و علاقه به حمایت از نظم بین المللی مبتنی بر قوانین این منطقه است.

 وزیر دفاع آمریکا قبل ار عزیمت به این سفر در آلاسکا به خبرنگاران گفت نیروهای دولتی افغانستان قبل از هر اقدامی برای بازپس گیری قلمروهای کلیدی تحت کنترل طالبان، باید اطمینان حاصل کنند که می توانند تحرکات طالبان را کُند و مهار کنند.

وی گفت که نیروهای افغانستان متعهد هستند و این توانایی را دارند که پیشروی های طالبان را متوقف کنند.

سخنان وزیر دفاع آمریکا در حالی است که او  و دیگر مقامات آمریکایی توضیح نداده اند که چرا بعد از ۲۰ سال لشکر کشی و حضور نظامی آمریکا در افغانستان که به بهانه مبارزه با تروریسم و ایجاد امنیت و ثبات در این کشور و منطقه انجام شده بود، افغانستان همچنان در آتش جنگ و ناامنی و بی ثباتی می سوزد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز