انقلاب پهپادی برای ایران

۱۴۰۰/۰۵/۰۴ - ۲۳:۰۲:۱۴
کد خبر: ۱۲۱۱۹۹۳
انقلاب پهپادی برای ایران
در جنگ طولانی بین ایران و رقبای آن در خاورمیانه، تهران به طور فزاینده‌ای از پهپاد‌ها برای انجام حملات استفاده می‌کند. در ماه مه و ژوئن، ایرانیان دست کم سه حمله از این دست را علیه پایگاه‌های آمریکایی در سوریه و عراق ترتیب دادند. ژنرال مک کنزی، رئیس سازمان فرماندهی مرکزی ایالات متحده (سنتکام) در ماه آوریل هشدار داد که منطقه خاورمیانه در حال تبدیل شدن به محلی برای سنجش هواپیما‌های بدون سرنشین است که اکثر آن‌ها ساخت ایران هستند. البته ایران تنها بازیکنی در منطقه نیست که به استفاده از این سلاح‌ها و در اختیار داشتن آن‌ها علاقمند است.

به گزارش برنا، هاآرتص نوشت: در جنگ طولانی بین ایران و رقبای آن در خاورمیانه، تهران به طور فزاینده ای از پهپادها برای انجام حملات استفاده می کند. در ماه مه و ژوئن، ایرانیان دست کم سه حمله از این دست را علیه پایگاه های آمریکایی در سوریه و عراق ترتیب دادند.

در ادامه این مطلب آمده است: پیش از این، در تاریخ 18 ماه مه، در حالی که اسرائیل در جنگ هوایی با غزه درگیر بود، یک هواپیمای بدون سرنشین ایرانی از عراق پرتاب شد، از اردن عبور کرد و قبل از اینکه در دره بیت شعان در شمال سقوط کند، وارد فضای هوایی اسرائیل شد.

تل آویو جزئیات کمی در مورد سرنگونی این هواپیما منتشر کرد، اگرچه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر وقت و آویو کوچاوی، رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل در پایان نبردها با غزه در سخنرانی های خود به ماجرای این هواپیمای بدون سرنشین اشاره کردند. نتانیاهو این حادثه را گواهی بر این موضوع می داند که ایران حامی واقعی تروریسم در خاورمیانه است.

ژنرال مک کنزی، رئیس سازمان فرماندهی مرکزی ایالات متحده (سنتکام) در ماه آوریل هشدار داد که منطقه خاورمیانه در حال تبدیل شدن به محلی برای سنجش هواپیماهای بدون سرنشین است که اکثر آنها ساخت ایران هستند. البته ایران تنها بازیکنی در منطقه نیست که به استفاده از این سلاح ها و در اختیار داشتن آنها علاقمند است. این هواپیماهای بدون سرنشین به حماس که قبلاً و طی جنگ ماه مه آنها را آزادانه به کار می گرفت، اجازه داد تا حدودی به برتری هوایی گسترده اسرائیل پاسخ دهد.

در سپتامبر 2019 درک منطقه از هواپیماهای بدون سرنشین متحول شد. این زمانی بود که ایران به تأسیسات نفتی عربستان حمله کرد. این حمله صدمات زیادی به سایتی از آرامکوی عربستان، بزرگترین شرکت نفتی جهان وارد و صادرات نفت از پادشاهی را برای چندین ماه مختل کرد.

موفقیت بزرگ سپاه پاسداران ایران شامل حمله هماهنگ هواپیماهای بدون سرنشین و موشک های کروز به اهدافی در فاصله 1000 کیلومتری، کارشناسان نظامی اسرائیل و غرب را مبهوت کرد. برای ایرانیان مهم نبود که ظاهراً بسیاری از هواپیماهای بدون سرنشین آنها به هدف خود نرسیده اند. بلکه تأثیری که این حملات بر آگاه سازی طرف های مقابل از توانایی نظامی ایران داشت، مهمتر بود.

ارتش اسرائیل معتقد است که انتخاب مقامات ایران در مورد توسعه گسترده هواپیماهای بدون سرنشین این کشور منطقی است. این تصمیم با اخلاق قدیمی ایران که به پیشرفت علمی و فناوری، تولید مستقل و اتکا به نفس علاقه دارد، هماهنگ است.

یکی از فرماندهان ارشد ارتش ایران تصریح کرده است که ایران هواپیمای بدون سرنشین با برد 7000 کیلومتر دارد. از سوی دیگر، به نظر می رسد که اقدامات ایران علیه مواضع اسرائیل در دریا تا حد زیادی عمدی و نمادین است. در واقع، تهران می خواهد توانایی نظامی خود را به دیگران نشان دهد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز