نماینده مردم تهران در مجلس دهم:

قانون برای نظارت کم نداریم اما جنم و نیت نظارت وجود ندارد/ دولت سیزدهم یکسال زمان می‌برد تا خودش را پیدا کند/ نمایندگان برای خودشان یک شرح وظایفی بنویسند و برای آن برنامه ریزی کنند

۱۴۰۰/۰۵/۰۷ - ۰۵:۰۵:۴۵
کد خبر: ۱۲۱۲۴۳۹
قانون برای نظارت کم نداریم اما جنم و نیت نظارت وجود ندارد/ دولت سیزدهم یکسال زمان می‌برد تا خودش را پیدا کند/ نمایندگان برای خودشان یک شرح وظایفی بنویسند و برای آن برنامه ریزی کنند
نماینده مردم تهران در مجلس دهم گفت: قانون برای نظارت کم نداریم اما جنم و نیت نظارت وجود ندارد یا اگر نیت نظارتی هست جرات برای ادامه کار وجود ندارد یا تا آخرش نمی رویم یا می ترسیم.

«سهیلا جلودار زاده»، نماینده مردم تهران در مجلس دهم، در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا در رابطه با طرح مجلس یازدهم مبنی بر "الزام دستگاه های اجرایی برای پاسخگویی به مجلس" گفت: قانونگذاری حق مجلس است اما کشور در این شرایط سخت به همفکری و دلسوزی احتیاج دارد و شاخ و شانه کشیدن مجلس برای دولت به نفع مردم نیست. قبل از این قانون هم نمایندگان حق استیضاح، سوال، تحقیق و تفحص و نظارت داشتند اما تصویب چنین قوانینی فقط وقت مجلس را می گیرد و در این شرایط مطلوب مردم نخواهد بود. توصیه ام به نمایندگان محترم مجلس این است که مقداری بیشتر با مردم وقت بگذرانند و از مشکلات مردم مطلع شوند و سعی کنند در صدد رفع مشکلات طرح و لایحه، ارائه بدهند.

او ادامه داد: در این شرایط کرونا برای مردم سلامت، مرگ و زندگی شان از همه چیز بیشتر اهمیت دارد و محقق شدن این موضوع مستلزم این است که سیاست ها و قوانین به گونه ای تنظیم شوند که حداقل واکسن مورد نیاز مردم در اختیارشان قرار بگیرد و بتوانند، واکسیناسیون را انجام بدهند و به سلامتی برسند. اگر قرار باشد مجلس مسائل به این مهمی را کنار بگذارد و مسئله فیلترینگ را مطرح کند و چاقو برای قوه مجریه تیز کند قضاوت خوبی از سوی مردم نخواهند شنید. قانون برای نظارت کم نداریم اما جنم و نیت نظارت وجود ندارد یا اگر نیت نظارتی هست جرات برای ادامه کار وجود ندارد یا تا آخرش نمی رویم یا می ترسیم. 

جلودارزاده بیان کرد: برای همدلی باید کارهایمان در راستای پرستش خداوند باشد نه به در راستای استمرار قدرت و افزایش ثروت و محبوبیت. اگر به این اصول توجه کنیم می توانیم به آن ساختارها و نماها برسیم و در صورت بی توجهی به این موضوعات، هر چه بسازیم بنیانش سست خواهد بود و فرو می ریزد. اگر در انتصاب وزرای دولت سیزدهم نیروهای اجرایی و انسان های خدمتگزار و با اخلاق خالص انتخاب نشوند و فقط برای خوشامد قدرت و حضور چهره های خاص از یک جناح باشند یعنی افرادی منتصب شوند که اینها سواد اجرایی ندارند، مشکلات کشور دو چندان خواهد شد. 

او افزود: نمایندگان برای خودشان یک شرح وظایفی بنویسند و برای این چند سال باقیمانده برنامه ریزی کنند و بر اساس آن کار کنند. دولت سیزدهم یکسال زمان می برد تا خودش را پیدا کند هنوز هم که برنامه مشخصی ندارند در این شرایط باید مجلس به یاری دولت بیاید پس مجلس بهتر است که به وظیفه خودش برسد. برنامه بعدی را پیش رو دارند و باید به برنامه هفتم بپردازند. 

جلودار زاده در پایان بیان کرد: قانون خوب قانونی است که ضمانت اجرا را در خودش ببیند و به گونه ای قانونگذاری شود که دولت مجبور به اجرایی کردن آن شود. قانون باید به گونه ای در مجلس به تصویب برسد که انجام وظایف دولت منوط به اجرای ان قانون شود، گاهی همکاری بین دولت و مجلس منجر به کتمان حق و حقوق مردم می شود و گاهی هم با مجادله و مناظره کردن منجر به هدر رفتن حق و حقوق مردم می شود. 7

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز