انتقاد مسکو از خودداری سازمان امنیت و همکاری اروپا برای اعزام ناظران

۱۴۰۰/۰۵/۱۴ - ۰۹:۱۱:۴۳
کد خبر: ۱۲۱۶۰۴۹
انتقاد مسکو از خودداری سازمان امنیت و همکاری اروپا برای اعزام ناظران
"لئونید سلوتسکی" رئیس کمیسیون امور بین المللی دومای روسیه از خودداری سازمان امنیت و همکاری اروپا برای اعزام ناظران به روسیه برای نظارت بر انتخابات دومای این کشور انتقاد کرد.

به گزارش برنا، سلوتسکی در جمع خبرنگاران گفت: خودداری سازمان امنیت و همکاری اروپا از اعزام ناظران به روسیه برای حضور و نظارت بر انتخابات دومای روسیه، نمونه ای از سیاست استانداردهای دوگانه است.  

 

 سازمان امنیت و همکاری اروپا امروز اعلام کرد که به دلیل شرایط برای محدودسازی شمار ناظران در انتخابات باتوجه به اوضاع همه گیری کرونا، بر انتخابات دوما نظارت نخواهد کرد.

 

رئیس کمیسیون امور بین المللی دومای روسیه گفت: این یک اقدام سازمان امنیت و همکاری اروپا نمایشی است و استناد به ناممکن بودن نظارت بر انتخابات با تعداد کاهش یافته ناظران قابل پذیرش نیست و مصداق معیارهای دوگانه ای است که این سازمان در مواردی از این شیوه پیروی می کند.  

 

سلوتسکی خاطرنشان کرد که در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گروه ناظران از اروپا شامل ۴۱ نفر بود و روسیه پیشنهاد کرده بود که ۵۰ ناظر از دفتر نهادهای دمکراتیک و حقوق بشر سازمان امنیت و همکاری اروپا و ۱۰ نفر هم از مجمع پارلمانی این سازمان به روسیه اعزام شوند که دو برابر ناظران اعزام شده به آمریکا است.

 

وی علت این اقدام سازمان امنیت و همکاری اروپا را انگیزه های سیاسی خواند.  

 

 "کنستانتین کاساچوف" معاون شورای فدراسیون روسیه نیز با انتقاد از خودداری سازمان امنیت و همکاری اروپا برای اعزام ناظران به روسیه برای نظارت بر انتخابات گفت: حضور یا عدم حضور ناظران سازمان امنیت و همکاری اروپا در انتخابات دوما، بر مشروعیت و قانونی بودن انتخابات تاثیری نمی گذارد و در این زمینه تعیین کننده نخواهد بود.  

 

 انتخابات پارلمانی در سطوح مختلف در روسیه روز ۱۹ ماه سپتامبر (۲۸ شهریور ماه) برگزار می شود و در آن نمایندگان دومای روسیه و شوراهای محلی ۳۹ منطقه روسیه و نیز استانداران ۹ منطقه این کشور انتخاب خواهند شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز