روسیه:

غرب شریکی نامطمئن است

۱۴۰۰/۰۶/۰۸ - ۱۵:۵۶:۳۸
کد خبر: ۱۲۲۶۹۰۰
غرب شریکی نامطمئن است
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفت: کشورهای غربی ثابت کردند که شریک نامطمئن برای روسیه هستند.

به گزارش برنا،  از ریانووستی، لاوروف روز دوشنبه در جمع گروهی از شخصیت های اجتماعی و جوانان شهر ولگاگراد روسیه گفت: غرب برای جلوگیری از پیشرفت و توسعه روسیه مانع ایجاد می کند. 

وی افزود: روسیه در ۲۰ سال اخیر استقلال بدست آورده و جایگاه و موقعیت مناسبی کسب کرده است. 

 وزیر خارجه روسیه با انتقاد از سلطه طلبی غرب گفت: شرکای غربی در ۵۰۰ سال اخیر عادت کرده اند بر جهان حکومت کنند. 

وی ادامه داد: اما ناگهان گرایش جدیدی برای ایجاد نظام تک قطبی جهانی بجای سیستم تک قطبی پدید آمد زیرا که مراکز جدید اقتصادی و مالی در حال توسعه است و به همراه آن نفوذ سیاسی شرکای راهبردی ما همچون هند و چین افزایش می یابد. 

وزیر خارجه روسیه خاطرنشان کرد: شرکای غربی تلاش می کنند حرکت ما به سوی توسعه و پیشرفت را متوقف کنند و برای این منظور به هر بهانه ای تحریم های یکجانبه وضع می کنند. 

وی افزود: تا مدتی پیش از برگزاری همه پرسی در منطقه کریمه که در نتیجه آن، این منطقه بار دیگر به روسیه تعلق گرفت غرب سعی کرد تا عوامل محدود کننده در روابط با کشور ما ایجاد کند تا مانع پیشرفت روسیه شود به همین دلیل تصور واهی در این مورد نداریم.

لاوروف گفت: ما از مدتها پیش به این نتیجه رسیده ایم که باید در وهله نخست بر نیروی خود تکیه کنیم و در بخش های راهبردی اقتصاد روسیه و آنچه که مربوط به صنایع دفاعی و نظامی کشور می شود و در عرصه های استراتژیک توسعه مدنی باید به قدرت و توانمندی خود اتکا کرده و خودکفا باشیم. 

وی ادامه داد: برای همکاریها و روابط سودمند و تعامل با دیگر کشورهای و همکاری در حوزه های سرمایه گذاری آماده خواهیم بود اما منابع خود را ذخیره خواهیم داشت زیرا شرکای غربی نامطمئن بودن خود را اثبات کردند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز