سفیر ایران در بغداد توضیح داد؛

دور چهارم گفت‌وگوهای ایران و عربستان چه زمانی برگزار خواهد شد؟

۱۴۰۰/۰۶/۱۰ - ۱۸:۳۲:۵۱
کد خبر: ۱۲۲۷۹۲۸
دور چهارم گفت‌وگوهای ایران و عربستان چه زمانی برگزار خواهد شد؟
سفیر ایران در بغداد، اظهار کرد: روسای مذاکره کننده ایران و عربستان با هم صحبت های مختلفی داشتند قرار بر این شد که این مذاکرات ادامه یابد. دور بعدی (چهارم) شاید در بغداد و مکان دورهای بعدی هم بنا به توافق طرفین خواهد بود.

به گزارش برنا، «ایرج مسجدی»، سفیر ایران در بغداد، اظهار کرد: روسای مذاکره کننده ایران و عربستان با هم صحبت های مختلفی داشتند قرار بر این شد که این مذاکرات ادامه یابد. دور بعدی (چهارم) شاید در بغداد و مکان دورهای بعدی هم بنا به توافق طرفین خواهد بود.

مسجدی بیان کرد: پیشنهادات خود را درباره اربعین با قید سطح، کیفیت و شرایط پذیرش زوار و همچنین با رعایت پروتکل های بهداشتی به طرف عراقی دادیم. الکاظمی در آخرین جلسه بعد از اجلاس بغداد راجع به اربعین گفتند ما تا چند روز دیگر نظرمان (دولت عراق) را به سفیر ایران (ایرج مسجدی) خواهیم گفت. امیدواریم که پاسخ دولت عراق تا آخر هفته قطعی شود .

او افزود: اعزام هیات به سرپرستی وزیر امور خارجه و حضور در اجلاس بغداد این پیام را داشت که نخست ما از دولت عراق حمایت می کنیم و دوم، خواهان دوستی و روابط بین کشورهای منطقه با یکدیگر هستیم. سوم اینکه دست دوستی و برادری و روابط را با همه کشورهای منطقه می فشاریم. اجلاس بغداد یک غایب بزرگ داشت که سوری ها بودند، ایران علاقه داشت و دارد که سوریه هم به دامان کشورهای منطقه اسلامی و عربی بازگردد. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز