واکنش پنتاگون به آزمایش موشکی کره شمالی

۱۴۰۰/۰۶/۲۲ - ۱۰:۵۳:۴۰
کد خبر: ۱۲۳۲۸۰۲
واکنش پنتاگون به آزمایش موشکی کره شمالی
وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) گفت آزمایش موشکی که کره شمالی روز یکشنبه انجام داد «تهدید» هایی را برای کشورهای همسایه این کشور و جامعه بین المللی ایجاد می کند.

به گزارش برنا، خبرگزاری فرانسه نوشت: رسانه های دولتی کره شمالی صبح دوشنبه به وقت محلی گزارش دادند اولین موشک کروز دوربرد این کشور را در روزهای شنبه و یکشنبه آزمایش کرده است.

آزمایشات موشکی کره شمالی همزمان با بن بست طولانی در مذاکرات این کشور با آمریکا بر سر برنامه هسته ای اش انجام شده است.

فرماندهی اقیانوس آرام هند آمریکا در بیانیه ای افزود: فعالیت کره شمالی تداوم تمرکز این کشور را بر توسعه برنامه هسته ای نظامی اش و تهدیدهای این کشور علیه همسایگان و جامعه بین المللی را نشان می دهد.

به گزارش خبرگزاری کره شمالی، موشک آزمایش شده مسافت ۱۵۰۰ کیلومتر را طی کردند که شامل عبور از کره شمالی و آب های مرزی این کشور تا قبل از اصابت به هدف بود.

در این گزارش کره شمالی، این موشک یک «سلاح راهبردی با اهمیت» توصیف و بیان شده این آزمایش موفقیت آمیز بوده و ابزار بازدارندگی دیگری را علیه دشمن متخاصم در اختیار این کشور قرار داده است.

کره شمالی به دلیل برنامه های موشک بالستیک و سلاح های هسته ای اش با تحریم های بین المللی مواجه است. این کشور می گوید از خود در برابر تجاوز آمریکا دفاع می کند.

کره شمالی قبلا هم آزمایش های موشکی را انجام داده و  این کشور ادامبرنامه توسعه موشک کروز این کشور ادامه دارد.

در بیانیه آمریکا همچنین آمده است که فرماندهی هند اقیانوس آرام آمریکا به «نظارت بر اوضاع ادامه خواهد کرد و رایزنی های نزدیکی با متحدان و شرکای آمریکا دارد.»

در این بیانیه بر تعهد آمریکا در دفاع از همسایگاه کره شمالی از جمله کره جنوبی و ژاپن تاکید شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز