آنچه گروسی در شورای حکام گفت

۱۴۰۰/۰۶/۲۲ - ۱۳:۴۷:۰۸
کد خبر: ۱۲۳۲۹۵۸
آنچه گروسی در شورای حکام گفت
مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز دوشنبه در آغاز نشست شورای حکام با اشاره به سفر اخیرش به تهران و دیدار با مقامات کشورمان ابراز امیدواری کرد که از طریق گفت‌وگوی مستقیم، همکاری‌محور و سازنده با دولت جدید مسائل مورد اختلاف دو طرف حل و فصل شود.

به گزارش برنا، گروسی در این بیانیه اشاره می کند که گزارش نظارت و راستی آزمایی در جمهوری اسلامی ایران در پرتو قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل و دربرگیرنده فعالیت های مربوطه آژانس در چند ماه گذشته بوده است. تا 23 فوریه 2021 ، آژانس اجرای تعهدات هسته ای برجامی ایران را نظارت و راستی آزمایی کرد.

با این وجود، از آن تاریخ به بعد، این فعالیت ها به دلیل تصمیم ایران مبنی بر توقف اجرای تعهدات هسته ای برجامی خود، از جمله پروتکل الحاقی، به طور جدی تضعیف شده است. 

گروسی در ادامه مدعی شد: در این گزارش، من مجدداً تأکید کردم که عدم پاسخگویی ایران به درخواست های آژانس برای دسترسی به تجهیزات نظارتی اش، به طور جدی توانایی فنی آژانس در حفظ تداوم اطلاعاتش را که برای از سرگیری راستی آزمایی و نظارت آتی بر تعهدات هسته ای ایران ضروری است، به خطر انداخته است. اطمینان آژانس از آنکه قادر به حفظ تداوم اطلاعاتش باشد، رو به کاهش بوده و اخیراً به طور قابل توجهی کاهش یافته است. این اطمینان می تواند همچنان رو به افول باشد مگر آنکه ایران این وضعیت را بلافاصله اصلاح کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز