تشدید تکاپوی آمریکا و اروپا برای مهار قدرت اقتصادی اژدهای زرد

۱۴۰۰/۰۷/۰۶ - ۱۱:۴۵:۰۰
کد خبر: ۱۲۳۹۴۴۰
تشدید تکاپوی آمریکا و اروپا برای مهار قدرت اقتصادی اژدهای زرد
شبکه خبری سی ان بی سی نوشت: مقام‌های عالی رتبه آمریکا و اتحادیه اروپا این هفته برای مذاکره درباره چالش‌های مهم اقتصادی و فناوری ائتلاف ترانس آتلانتیک تشکیل جلسه می‌دهند؛ اقدامی که مقابله با بلندپروازی‌های فزاینده چین در بازارهای جهانی را هدف قرار می‌دهد.

به گزارش برنا، این شبکه خبری آمریکایی افزود: آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا، جینا ریموندو وزیر بازرگانی و کاترین تای نماینده تجاری آمریکا به نمایندگی از دولت جو بایدن در مراسم افتتاحیه شورای تجاری و فناوری آمریکا- اتحادیه اروپا در پیتسبرگ پنسیلوانیا شرکت خواهد کرد.

تیم بایدن در نشست روز چهارشنبه با مارگرت وستاگر و والدیس دومبروفسکیس معاونان اجرایی کمیسیون اروپا دیدار خواهند کرد.

مقامات عالی رتبه دو طرف درباره اختلاف تجاری، هماهنگی در فرایندها و توسعه مقرراتی برای فناوری‌های جدید در هر دو سوی آتلانتیک مذاکره خواهند کرد.

ضرورت همکاری آمریکا و اتحادیه اروپا در بخش تجاری و فناوری، همت غرب برای رقابت موثرتر با چین را نشان می‌دهد. واشنگتن و بروکسل، پکن را به اقدامات تجاری ناعادلانه‌ای متهم کرده‌اند که از سرقت مالکیت معنوی تا دامپینگ (قیمت شکنی) را شامل می‌شود.

یک مقام ارشد دولت بایدن بدون اشاره به نام دولتی خاص گفت: اروپا و آمریکا منافع مشترکی در اطمینان از پیروی طرف مقابل درباره چنین مقرراتی در زمینه فناوری‌های جدید دارند.

این مقام از ارائه جزییات بیشتری در آستانه نشست روز چهارشنبه خودداری کرد و به همین دلیل خواست نامش فاش نشود.

وی افزود در شورای تجاری و فناوری در زمینه همکاری آمریکا و اروپا در زمینه‌های استانداردهای فناوری، امنیت زنجیره عرضه، آب و هوا و انرژی سبز، امنیت و رقابت پذیری فناوری، حاکمیت داده‌ها، کنترل صادرات، رصد سرمایه‌گذاری و چالش‌های تجارت جهانی مذاکره خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز