کرونا بر آتش آدمکشی در آمریکا دمید

۱۴۰۰/۰۷/۰۶ - ۱۲:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۳۹۴۴۹
کرونا بر آتش آدمکشی در آمریکا دمید
اف بی آی در گزارش سالانه خود اعلام کرد که در سال ۲۰۲۰ تعداد موارد قتل در آمریکا حدود ۳۰ درصد نسبت به سال قبل بیشتر شد و مجموع جرائم خشونت‌آمیز برای نخستین بار در چهار سال گذشته افزایش یافت. کارشناسان این اوجگیری را مرتبط با تنگناهای زندگی در دوران همه‌گیری ویروس کرونا می دانند.

به گزارش برنا، خبرگزاری رویترز امروز نوشت که در گزارش پلیس فدرال آمریکا آمده که قتل عمد و غیر عمد در سال ۲۰۲۰ به میزان ۲۹.۴ درصد بیش از سال ۲۰۱۹ افزایش یافته که بیشترین افزایش سالانه از زمان ثبت سراسری این آمار در دهه ششم قرن بیستم بوده است.

در این گزارش آمده است که به طور کلی جرائم خشونت‌آمیز ۵.۶ درصد افزایش یافته و به ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار فقره رسید. با این حال جرائم مرتبط با املاک و اموال از جمله سرقت از منازل و خودرو ۷.۸ درصد کاهش یافت و به حدود ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار فقره رسید. این هجدهمین سال متوالی است که چنین جرائمی کاهش می‌یابند.

بر اساس این گزارش، قتل مسلحانه در سال ۲۰۲۰ با ۷۶ درصد بیشترین سهم از پرونده‌های آدمکشی را به خود اختصاص داد در حالی که این نسبت در سال ۲۰۱۹ به ۷۳ درصد رسید. شهر هوستون ایالت تگزاس نیز با افزایش ۵۵ درصدی شاهد بیشترین رشد قتل مسلحانه بود. در سال ۲۰۲۰ آمار جان‌باختگان تیراندازی در این شهر به ۳۴۳ نفر رسید در حالی که در سال ۲۰۱۹ تعداد مرگ‌ومیرهای مشابه ۲۲۱ نفر بود.

داده‌های دانشگاه نورث‌ایسترن آمریکا نشان می‌دهد که در سال ۲۰۲۰ میلادی ۶.۵ درصد از جمعیت آمریکا یعنی ۱۷ میلیون نفر مبادرت به خرید سلاح کردند. این در حالی است که در سال ۲۰۱۹ این میزان تنها ۵.۳ درصد بود.

نیویورک‌تایمز پیشتر نوشته بود که دولت فدرال هرگز سلاح‌های گرمی را که در داخل آمریکا به فروش می‌رسند ردگیری نمی‌کند و حتی داده‌های موجود درباره کنترل سوابق خریداران سلاح نیز نمی‌تواند آمار دقیقی از سلاح‌های موجود در آمریکا را مشخص سازد. تنها برآورد می‌شود که از جمعیت ۳۳۰ میلیون نفری این کشور، حدود ۴۰۰ میلیون قبضه سلاح در دست مردم باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز