روسیه:

مداخلات غرب در روسیه افزایش یافته است

۱۴۰۰/۰۷/۰۶ - ۱۹:۱۶:۲۵
کد خبر: ۱۲۳۹۷۶۷
مداخلات غرب در روسیه افزایش یافته است
نیکلای پاتروشف دبیر شورای امنیت روسیه اعلام کرد که مداخلات کشورهای غربی در امور داخلی روسیه افزایش یافته است.

به گزارش برنا، پاتروشف روز سه شنبه در مصاحبه با تارنمای روسی «پریمامدیا» گفت: افزایش نفوذ روسیه در امور جهانی و توسعه و پیشرفت اقتصادی و اجتماعی این کشور خوشایند غرب نیست.

وی افزود: در این رابطه تلاش های برای مداخله غرب در امور داخلی روسیه ازجمله برگزاری رویدادهای سیاسی مهم پیچیده تر می شود. 

دبیر شورای امنیت روسیه یادآوری کرد که در سال ۲۰۲۰ میزان بودجه سازمان غیردولتی آمریکایی «بنیاد ملی حمایت از دمکراسی آمریکا» علیه روسیه به ۱۰ میلیون دلار رسید که دو برابر بودجه آن در سال ۲۰۱۹ بود.

 وی ادامه داد: وزارت امور خارجه آمریکا در انتخابات دومای روسیه بدون هر گونه شواهد، سالم بودن انتخابات در روسیه را زیر سوال برد. رسانه های تحت کنترل غرب اتهامات بی اساس در مورد روسیه مبنی بر نقض حقوق دمکراتیک در این کشور را منتشر کردند.  

 پاتروشف همچنین به تبلیغات غیرقانونی سازمان های غیردولتی آمریکا در بین روسها در دوره انتخابات اخیر اشاره کرد که مصداق بارز مداخله در امور داخلی روسیه محسوب می شود. 

حملات سایبری به مراکز حکومتی روسیه

دبیر شورای امنیت روسیه همچنین به افزایش فشارهای بر سیستم های حکومتی روسیه و زیرساخت های دیجیتالی حساس این کشور از سوی غرب اشاره کرد.

به گفته پاتروشف حملات سایبری به مراکز حکومتی روسیه افزایش یافته و بخش عمده این حملات از خاک آمریکا صورت گرفت که چند بار سیستم های رایانه ای کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه در روز انتخابات دوما مورد حمله قرار گرفت. 

وی ادامه داد: پس از پایان رای گیری انتخابات دومای روسیه، وزارت خارجه آمریکا مدعی شد که انتخابات در روسیه در فضایی برگزار شد که با فرآیندهای آزاد و منصفانه مطابقت نداشت. این در حالی است که ناظران مجمع پارلمانی شورای اروپا و سازمان پیمان امنیت جمعی یکصدا اعلام کردند که رای گیری انتخابات روسیه با معیارها و استانداردهای دمکراتیک مطابقت داشت

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز