درگیری در جنوب یمن ۶ کشته بر جای گذاشت

۱۴۰۰/۰۷/۱۰ - ۲۱:۲۰:۲۰
کد خبر: ۱۲۴۱۵۰۵
درگیری در جنوب یمن ۶ کشته بر جای گذاشت
درگیری های شدید میان نیروهای وابسته به امارات و سعودی در استان عدن واقع در جنوب یمن، دست کم ۶ کشته به جا گذاشت.

به گزارش برنا به نقل از شبکه خبری المسیره، درگیری ها روز شنبه در شهرستان کریتر میان عناصر مزدور وابسته به امارات و عربستان رخ داد. در پی این درگیری ها، ۶ تن کشته شدند و تعدادی خانه نیز آتش گرفت.

با تشدید درگیری میان نیروهای شورای انتقالی جنوب(مورد حمایت امارات) و نیروهای وابسته به فردی به نام امام النوبی، تجهیزات نظامی کمکی وارد کریتر شد.  

شورای انتقالی جنوب، با اعلام شهرستان کریتر به عنوان  منطقه جنگی، از مردم خواسته است در خانه های خود باقی بمانند.

«شورای انتقالی جنوب یمن» که تحت حمایت امارات، عضو اصلی ائتلاف متجاوز به یمن قرار دارد، در سال ۲۰۱۷ تأسیس شده است و اکنون کنترل عدن (مرکز جنوب یمن)، استان سقطری (جنوب شرق) و دیگر مناطق جنوبی یمن را در دست دارد.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، جنگ تمام عیاری را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد که بهانه آن بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت بوده است.

نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله سازمان جهانی بهداشت و یونیسف بارها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز