نظام انگلیس شکست خورد

۱۴۰۰/۰۷/۲۰ - ۱۰:۲۱:۲۳
کد خبر: ۱۲۴۵۵۷۹
نظام انگلیس شکست خورد
گزارش ۱۵۱ صفحه‌ای مجلس عوام انگلیس نشان می‌دهد که واکنش اولیه به بحران کرونا و اعتقاد به «مصونیت گله‌ای» منجر به مرگ‌ومیر بیشتر و رقم خوردن بدترین شکست نظام سلامت عمومی این کشور شد.

به گزارش برنا ، روزنامه گاردین امروز نوشت که براساس گزارش دو وزیر محافظه‌کار پیشین، رسیدگی اولیه این کشور اروپایی به همه‌گیری ویروس کرونا یکی از بدترین شکست‌های بهداشت عمومی در تاریخ انگلستان بوده چرا که رویکرد «هر چه بادا باد» وزیران و دانشمندان، شمار قربانیان را افزایش داد.

گروه‌زدگی و تصمیم‌های غیرعقلانی ناشی از آن، باور به استثنایی بودن انگلیس و رویکرد تعمدی «کند و تدریجی» موجب شد تا انگلیس «بسیار بدتر» از سایر کشورها همه‌گیری کرونا را مدیریت کند.

طبق این گزارش، بحران کرونا «نقایص عمده دستگاه‌های دولتی» را نمایان کرد و نهادهای عمومی نتوانستند اطلاعات حیاتی را به اشتراک گذارند. توصیه‌های علمی نیز از فقدان شفافیت و لحاظ نشدن نظر کارشناسان بین‌المللی آسیب دید.

علیرغم آنکه انگلیس یکی از نخستین کشورهایی بود که در ژانویه ۲۰۲۰(بهمن۱۳۹۹) تست تشخیص کووید-۱۹ را ساخت، با این وجود برتری خود را از دست داده و دچار «بحران دائمی» شد. نویسندگان تحقیق مذکور، پیامدهای این وضعیت را اساسی دانسته و می افزایند: برای کشوری با تخصص جهانی در تجزیه و تحلیل داده‌ها، نبود داده‌ای برای تجزیه و تحلیل در مواجهه با بزرگترین بحران بهداشتی ۱۰۰ سال اخیر یک شکست تقریباً غیرقابل تصور بود.

در این گزارش آمده است: بوریس جانسون دستور تعطیلی کامل را ۲۳ مارس ۲۰۲۰ و آنهم دو ماه پس از نخستین جلسه کمیته مشاوران علمی دولت صادر کرد. این رویکرد آهسته و تدریجی، سهوی نبود و نشانی از تأخیر یا اختلاف اداری میان وزیران و مشاوران آنان نداشت. این یک سیاست عامدانه بود که مشاوران علمی دولتی پیشنهاد داده و دستگاه‌های اجرایی تمامی مناطق انگلیس تصویب کردند.

اکنون روشن است که این سیاست اشتباه بود و در غیاب سیاستی قاطعانه‌تر منجر به افزایش تعداد کشته‌ها شد. در شرایطی که همه‌گیری سریع و تصاعدی گسترش می‌یابد، تک تک هفته‌ها اهمیت دارند.

گزارش کمیسیون علم و فناوری و کمیسیون بهداشت و مراقبت‌های اجتماعی مجلس عوام براساس شهادت بیش از ۵۰ شاهد از جمله مت هنکاک وزیر بهداشت سابق، مشاوران ارشد علمی و پزشکی دولت و مسئولان اصلی گروه ضربت واکسن گردآوری شده است.​

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز