نخست وزیر پاکستان برای هشتمین بار به عربستان می‌رود

۱۴۰۰/۰۷/۲۶ - ۱۱:۴۹:۵۲
کد خبر: ۱۲۴۸۳۶۸
نخست وزیر پاکستان برای هشتمین بار به عربستان می‌رود
«عمران‌خان» نخست وزیر پاکستان قرار است هفته آینده به دعوت ولیعهد سعودی برای هشتمین بار طی سه سال اخیر در سفری رسمی به عربستان برود.

به گزارش برنا، رسانه‌های پاکستان روز دوشنبه به نقل از منابع آگاه نوشتند که عمران‌خان دوم آبانماه (۲۴ اکتبر) به دعوت رسمی محمدبن سلمان ولیعهد عربستان سفر رسمی ۳ روزه به ریاض خواهد داشت.

در این گزارش آمده است: سفیر سعودی در پاکستان اخیرا دعوتنامه سفر به عربستان را تسلیم نخست وزیر پاکستان کرد و دستور کار این بازدید شرکت در کنفرانس بین المللی محیط زیست موسوم به «ابتکار سبز خاورمیانه» خواهد بود.

روزنامه پاکستانی «جنگ» نوشت: سعودی درصدد پیشبرد اهداف مقابله با پدیده تغییرات آب و هوایی است و نخست وزیر پاکستان نیز در کنفرانس آتی شرکت خواهد کرد.

عمران‌خان در حاشیه این کنفرانس با حاکمان سعودی دیدار و پیرامون روابط و همکاری‌های دوجانبه گفت وگو خواهد کرد.

نخست وزیر پاکستان اواسط اردیبهشت ماه امسال برای هفتمین بار به عربستان سعودی سفر کرد که ناظران سیاسی اهداف اصلی این بازدید را جدای از توسعه روابط و یا همکاری‌ها، تلاش دو کشور برای برطرف کردن کدورت‌ها، همچنین بررسی طرح تنش زدایی در منطقه تفسیر کردند.

پاکستان اواخر دیماه ۹۹ یک ژنرال سه ستاره امنیتی- نظامی این کشور را به عنوان سفیر جدید خود در عربستان سعودی منصوب کرد، اقدامی که گامی در جهت پیشبرد ماموریت تنش‌ زدایی میان دو کشور قلمداد شد.

مردادماه امسال نیز «فیصل بن فرحان آل سعود» وزیر امور خارجه عربستان بازدید رسمی از اسلام‌آباد داشت و در جریان آن با رهبران سیاسی و نظامی پاکستان دیدار کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز