حماس:

مبادله اسرا به زودی انجام می‌شود

۱۴۰۰/۰۷/۲۶ - ۱۴:۰۵:۵۰
کد خبر: ۱۲۴۸۵۰۷
مبادله اسرا به زودی انجام می‌شود
جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با تأکید بر اینکه تمام تلاش خود را برای آزادی اسرای فلسطینی به کار خواهد بست، اعلام کرد که «آزادی نظامیان اسیر رژیم اشغالگر در نوار غزه به خودی خود هیچ ارزشی نخواهد داشت، به جزء اینکه در قبال آن اسرای ما آزاد شوند».

به گزارش برنا به نقل از روسیا الیوم، حماس در بیانیه ای اعلام کرد : از دولت نفتالی بنت می‌خواهیم به جای طفره رفتن به مخاطبان خود بگوید که قرارداد مبادله تنها قراردادی است که می تواند نظامیان اسرائیلی اسیر شده در غزه را بازگرداند.

حماس افزود: گردان‌های القسام با اسارت یک نظامی صهیونیست و نگه داشتن وی برای بیش از ۵ سال در یک محیط امنیتی پیچیده، به پیروزی بزرگی در نبرد امنیتی رسیده‌اند.

هفته گذشته، گردان های القسام شاخه نظامی جنبش حماس تصاویری از زندانیان اسرائیلی در حساب توئیتر خود منتشر و اعلام کردند «آنها تا زمانی که زندانیان ما آزادی را نبینند، نور نمی‌بینند».

پیش از این مسئولان حماس، اولویت این جنبش برای آزادی از زندان‌های رژیم صهیونیستی را اسیران قدیمی، اسیران دارای حکم‌های سنگین و شش اسیری اعلام کردند که اخیرا پس از فرار از زندان جلبوع بار دیگر به اسارت گرفته شدند.

یک ماه پیش، منابع عبری‌زبان به نقل از منابع بلندپایه مصری اعلام کرده بودند که قاهره «پیام‌های کم سابقه‌ای از سوی اسرائیل دریافت کرده است تا پرونده تبادل اسرا با حماس را پس از یک ماه بن بست مجدد فعال کند».

منابع مصری تأکید کردند که مقامات اسرائیل از طریق تماس تلفنی به میانجی‌گران مصری ابلاغ کردند که امکان برگزاری جلسات ویژه برای بحث درباره پرونده تبادل زندانیان و شرایط پیشنهادی حماس را داده و تأکید کردند که «زمان برای پس گرفتن سربازان اسرائیلی و اجساد آنها فرا رسیده است».

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز