معاون پارلمانی رئیس جمهور:

اختلاف و تفرقه بین مسلمانان چیزی است که دشمن می‌خواهد

۱۴۰۰/۰۷/۲۷ - ۲۲:۰۲:۱۶
کد خبر: ۱۲۴۹۲۵۳
اختلاف و تفرقه بین مسلمانان چیزی است که دشمن می‌خواهد
سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور در مراسمی که به مناسبت هفته وحدت برگزار شد، ضمن تبریک این هفته و میلاد با سعادت پیامبر اکرم (ص)گفت: چرا باید برخی ملت های مسلمان با هم درگیر شوند و به جان هم بیفتند، مانند درگیری‌هایی که گاهی در افغانستان و عراق و سوریه می بینیم؛ این چیزی است که دشمن می خواهد.

به گزارش برنا از  پایگاه اطلاع رسانی دولت، حسینی در این مراسم گفت: اگر به جای نزاع، کشمکش و درگیری، آیه «انما المومنون إِخوة» را متجلی کنیم و در رفتار و گفتارمان آن را نشان دهیم مسلمانان دیگر هم یاد خواهند گرفت.

حسینی تاکید کرد: چرا باید برخی ملت های مسلمان با هم درگیر شوند و به جان هم بیفتند، مانند درگیری‌هایی که گاهی در افغانستان و عراق و سوریه می بینیم؛ این چیزی است که دشمن می خواهد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به آیاتی که درباره تعاون، همکاری، همیاری و همدلی وجود دارد، گفت: حتی ما اگر این آیات را هم نداشتیم عقل حکم می کرد که اگر می‌خواهیم پیشرفت کنیم و توسعه پیدا کنیم باید به جای کشمکش و نزاع، دست به دست هم دهیم. اما اگر به جان هم بیفتیم ضعیف می‌شویم و دشمن بر ما چیره می شود.

وی افزود: ما امتی و ملتی هستیم که می توانیم تمدن ساز باشیم. این شعار و حرف نیست، چرا که در گذشته  دانشمندان، حکیمان و بزرگانی داشتیم که هنوز هم به آنها افتخار می شود.

حسینی یادآور شد: حضرت امام، هفته وحدت را نامگذاری کردند و جمهوری اسلامی هم آن را با قدرت پیگیری می کند و به گونه ای نیست که بگوییم شعار می دهیم. حتی رهبر انقلاب هم فرمودند برخی از این شیعیانی که تفرقه ایجاد می کنند و به جای هفته وحدت بحث هفته برائت را مطرح می کنند، شیعه انگلیسی هستند.

حسینی در ادامه با ابلاغ سلام رئیس جمهور به شرکت کنندگان مراسم، تاکید کرد: آیت الله رئیسی بسیار علاقه مند هستند در این گونه محافل و مراسم مختلف در شهرهای مختلف شرکت کنند. انشالله این روحیه همه مسئولان باشند که از نزدیک مسائل را لمس و درک کنند و مشکلات مردم را ببینند.

وی با بیان اینکه انشالله روز به روز شرایط بهتر شود، گفت: در همین داستان واکسن دیدید که می گفتند که کلی زمان می برد تا نوبت ما شود اما به لطف خدا و تلاش دولت مشکلات حل و این گره باز شد. در حوزه‌های دیگر اگر ما تلاش کنیم و بر حل مسائل متمرکز شویم و اگر به تعارض منافع نباشد و به دنبال منافع خود نباشیم مشکلات حل می‌شود.

وی در پایان با تبریک مجدد میلاد پیامبر اکرم (ص) تاکید کرد: پیامبر نیامده ما را فقط به دعا و عبادت فرا بخواند، پیامبر آمد که هم دنیای ما آباد شود و هم در آخرت عاقبت به خیر شویم و به جای اینکه بخواهیم به حقوق دیگران تعدی کنیم، ایثار و فداکاری داشته باشیم و برای مردم آرامش و امنیت ایجاد شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز