کارشناسان سازمان ملل:

تحریم های آمریکا به سلامتی ایرانی‌ها صدمه زد

۱۴۰۰/۰۷/۲۷ - ۲۲:۰۷:۴۷
کد خبر: ۱۲۴۹۲۵۷
تحریم های آمریکا به سلامتی ایرانی‌ها صدمه زد
کارشناسان سازمان ملل اعلام کردند پیروی بیش از حد و مفرط از تحریم های آمریکا به حق سلامتی ایرانیان صدمه می زند.

به گزارش برنا کارشناسان سازمان ملل روز سه شنبه به وقت محلی در گزارشی اظهار داشتند بسیاری از بانک ها و مشاغل، از جمله شرکت های دارویی و پزشکی در سراسر جهان، به دلیل ترس از مجازات های احتمالی، بیش از حد و مفرط از تحریم ها پیروی می کنند. در یک مورد، این امر باعث شده است که یک شرکت سوئدی فروش بانداژ به شریک ایرانی خود را متوقف کند.
در نتیجه، بیماران از جمله کودکان  مبتلا به بیماری پوستی نادر معروف به "اپیدرمولیز بولوسا" نتوانسته اند به این نوع بانداژ که برای جلوگیری از عفونت های خطرناک پوستی مورد استفاده قرار می گیرد، دسترسی پیدا کنند.
این بیماری باعث می شود پوست به شدت آسیب پذیر باشد و با یک ضربه کوچک  اغلب تاول بزند.
در حالی که شرکت هایی مانند شرکت سوئدی اغلب از سیاست های حقوق بشری پیروی می کنند تا از این نوع آسیب ها جلوگیری کنند، ترس از تحریم ها باعث اتخاذ تصمیماتی شده که این سیاست ها را نقض می کند.

آلنا دوهان گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در مورد تأثیر منفی اقدامات قهرآمیز یکجانبه در برخورداری از حقوق بشر ، با شرکت و دولت سوئد به منظور حل این مشکل و رفع هرگونه کمبودهای گسترده تر در فرایند های بررسی تامین حقوق بشر آنها تماس گرفته است.
کارشناسان سازمان ملل افزودند توقف فروش یک محصول پزشکی که حق سلامتی را بهبود می بخشد و از رنج جلوگیری می کند در کشوری که جایگزینی برای این محصول ندارد،  حقوق افرادی که از این محصول بهره می برده اند را نقض می کند.
بر اساس اصول راهنمای سازمان ملل متحد در زمینه تجارت و حقوق بشر ، شرکتها موظفند از نقض حقوق بشر در طول فعالیتهای خود و هرجا که تجارت می کنند اجتناب کنند و دولتها موظفند که تضمین کنند که اقدامات شرکتها با این هدف مطابقت دارد.
دولتها همچنین موظفند حق سلامتی را تضمین کنند یا حداقل از هرگونه اقدام یا کوتاهی که ممکن است موجب نقض قطعنامه جهانی حقوق بشر و میثاق بین المللی حقوق اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی شود، خودداری کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز