وزیر آموزش انگلیس درباره تدریس نژاد پرستی هشدار داد

۱۴۰۰/۰۷/۳۰ - ۱۳:۰۸:۰۱
کد خبر: ۱۲۵۰۳۵۵
وزیر آموزش انگلیس درباره تدریس نژاد پرستی هشدار داد
وزیر عراقی‌تبار آموزش انگلیس هشدار داد که القا برتری نژاد سفید در مدارس این‌ کشور نباید به یک امر مسلم تبدیل شود و می‌تواند پیامدهای حقوقی به همراه داشته باشد.

به گزارش برنا، «ناظم زهاوی» افزود که برتری نژاد سفید یک دیدگاه چالش برانگیز است و آموزگارانی به ترویج آن مبادرت می‌ورزند باعث انتقال تفرقه‌های سیاسی به نسل آینده می‌شوند.

وی همچنین گفت  که طبق آخرین گزارش کمیته پارلمانی آموزش انگلیس، تدریس برتری نژادی در مدارس این کشور مخالف قانون برابری نژادی عنوان شده است. در واقع اینکه در مدارس به دانش‌آموزان این‌گونه القا شوند که آن‌ها به دلیل نژادشان با افراد جامعه متفاوت هستند غیرقانونی تلقی می شود.

زهاوی در بیانیه‌ای تصریح کرد که آموزگاران باید نسبت به تدریس احترام برای اقشار مختلف مردم و اختلاف‌ها مبادرت ورزند. وی گفت: مدارس نباید تئوری‌های چالش برانگیز آموزش دهند و دیدگاه شخصی را به عنوان واقعیت ارائه دهند. این مساله شامل تدریس برتری نژاد سفید هم می‌شود.

وزیر اموزش انگلیس تصریح کرد که مسائل سیاسی درباره نژاد باید به صورت متوازن و منطبق با واقعیت ارائه شود. این درحالیست که به گفته وی مراکز آموزشی بلحاظ قانونی موظف هستند که بی طرفی خود را هنگام آموزش مسائل حساس و پیچیده سیاسی حفظ کنند

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز