آیت‌الله علم الهدی:

شعارهای تکفیری، صدای شیطان است

۱۴۰۰/۰۸/۰۳ - ۱۷:۱۴:۱۱
کد خبر: ۱۲۵۱۷۷۸
شعارهای تکفیری، صدای شیطان است
مدرس حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه مذاهب اسلامی در مقابل اسلام نیستند، گفت: نباید گروهی بگویند ما مؤمنیم و دیگران کافر. این شعار تکفیری چوب دشمن و سر و صدای شیطان است که از حلقوم مسلمان بیرون می‌آید.

به گزارش برنا، به نقل از روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، آیت الله سید محمدرضا علم الهدی مدرس حوزه علمیه قم در بیست ودومین وبینار از سی و پنجمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی، با اشاره به اینکه خداوند بشریت را از یک طینت آفرید و به سوی یک هدف هدایت فرمود، اظهار کرد: اگر مسلمانان استکبار را می‌شناختند، زیر بار استکبار نمی‌رفتند و اگر قرآن را محور قرار داده بودند به 73 فرقه تقسیم نمی‌شدند.

وی اضافه کرد: فرقه گرایی و تحزب برای بخشی از زندگانی انسان طبیعی است، چرا که انسان‌ها نمی‌توانند یک جور فکر کنند و یکنواخت زندگی کنند، اما در مسئله توحید انبیا یک راه رفتند و مقابل شرک ایستادند.

استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه امت واحده اسلامی دچار تزلزل و انحرافی شده است که دست استعمار آن را مدیریت کرد.استعمار آمد برای جامعه خط و نشان خاص کشید.معیارهای تکفیری، معیار پرداخته شده استعمار برای شکستن عصای مسلمین است.

وی با بیان اینکه در مورد پیامبر و قرآن هیچ اختلافی میان مسلمانان نیست، گفت: این‌ها محورهای مشخص شده خداوند است و با این دو پایه مهم می‌توان به صلح رسید.

علم‌الهدی با اشاره به اینکه مذاهب اسلامی در حقیقت در مقابل اسلام نیستند، گفت: نباید گروهی بگویند ما مؤمنیم و دیگران کافر. این شعار تکفیری چوب دشمن و سر و صدای شیطان است که از حلقوم مسلمان بیرون می‌آید.

وی در ادامه به سیره زندگانی امام علی(ع) اشاره  کرد و گفت: هرگز امیرالمومنین (ع) مسیر تفرقه را نرفتند و با کسانی که قبل از ایشان به آن خلفای ثلاثه اظهارعلاقه کرده بودند، دشمنی نورزیدند و بر سر حکومت هم با کسی منازعه نکردند؛ دلیلش این بود که نمی‌خواستند در میان امت تفرقه‌ای باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز