وزیر کشور در آیین تکریم و معارفه استاندار گلستان مطرح کرد؛

وحیدی: گلستان از مرز امنی با کشور ترکمنستان برخوردار است/ مانعی برای توسعه روابط با جمهوری ترکمنستان وجود ندارد

۱۴۰۰/۰۸/۰۴ - ۲۰:۱۷:۱۶
کد خبر: ۱۲۵۲۳۹۹
وحیدی: گلستان از مرز امنی با کشور ترکمنستان برخوردار است/ مانعی برای توسعه روابط با جمهوری ترکمنستان وجود ندارد
وزیر کشوردر آئین تکریم از حق شناس استاندار سابق و معارفه زنگانه استاندار جدید گلستان، با اشاره به هم مرزی این استان با جمهوری ترکمنستان اظهار کرد: در حال حاضر خوشبختانه مانعی برای توسعه روابط با این کشور همسایه وجود ندارد و باید تبادلات فرهنگی و اقتصادی را توسعه بخشیم.

به گزارش برنا از  پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، احمد وحیدی امروز سه شنبه ۴ آبان در آیین تکریم و معارفه استاندار گلستان که با حضور آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان و مدیران ارشد دستگاه های اجرایی استان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ۴ هزار شهید استان، تصریح کرد: وحدت، به فرموده مقام معظم رهبری یک تاکتیک نیست بلکه یک اصل است و معیار برای ما فلسطین و مقابله با غاصبان آن محسوب می شود.

وی افزود: گلستان تنوع اقلیمی، قومی، مذهبی و سرزمینی ارزشمندی دارد که وحدت در این تنوع خودنمایی می کند.

وزیر کشور گفت: گوناگونی تولید محصولات کشاورزی و البته حجم آن در گلستان قابل توجه است و خوشبختانه در برخی محصولات ، استان از رتبه های تک رقمی و حتی اول و دوم برخوردار است.

وحیدی یادآور شد: آب و هوای متنوع و قدمت ۷ هزار ساله گلستان ظرفتی برای ارتقا گردشگری در این استان است.

وی خاطر نشان کرد: خوشبختانه گلستان از مرز امنی با کشور ترکمنستان برخوردار است و البته افق های فرهنگی و قومی نزدیکی با این کشور دوست و برادر داریم و باید تلاش کنیم تبادلات فرهنگی و گردشگری که البته در حال حاضر مطلوب نیست را به شدت توسعه دهیم.

وزیر کشور ادامه داد: وجود اقوام هم دل و هم سو در گلستان به عنوان الگویی در وحدت محسوب می شود و علیرغم تلاش دشمنان در راستای اختلاف افکنی ، همگرایی کم نظیری در این استان وجود دارد.

احمد وحیدی تاکید کرد: به برکت توکل بر خدا، اقدامات دانش بنیان و شناخت ظرفیت ها باید نرخ بیکاری استان، زمینه افزایش اشتغال ، رفع مشکلات موجود از جمله در خلیج گرگان و در مجموع توسعه استان را فراهم کنیم.

وی گفت: اقتصاد باید بر پایه مردم سامان یابد و زمینه جلب سرمایه های بزرگ مردمی فراهم آید و دولت نقش هدایتی و حمایتی داشته باشد.

وزیر کشور اظهار کرد: شناساندن ظرفیت ها و قابلیت های استان به دیگر استان ها زمینه ارتقا صنعت گردشگری را فراهم می کند و امیدواریم استاندار جدید گلستان که از رزمندگان و خانواده شهداست بتواند در توسعه استان نقش موثری داشته باشد.

لازم به ذکر است در این مراسم وزیر کشور ضمن تقدیر از خدمات و زحمات دکتر حق شناس ، حکم انتصاب دکتر علی محمد زنگانه را به عنوان دهمین استاندار گلستان به وی اهدا کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز