سخنگوی وزارت امور خارجه:

تهران سعی کرده نقطه تلاقی همه دیدگاه ها باشد/ می‌خواهیم کشور افغانستان یک عضو موثر در همکاری منطقه ای باشد

۱۴۰۰/۰۸/۰۵ - ۱۲:۴۰:۰۵
کد خبر: ۱۲۵۲۷۲۴
تهران سعی کرده نقطه تلاقی همه دیدگاه ها باشد/ می‌خواهیم کشور افغانستان یک عضو موثر در همکاری منطقه ای باشد
خطیب زاده گفت: ایجاد یک دولت فراگیر که انعکاس دهنده تمام قومیت ها ی افغانستان باشد برای تمام کشور ها مهم است. تمرکز تهران بر این اصول است و می خواهیم کشور افغانستان یک عضو موثر در همکاری منطقه ای باشد بیانیه مشترک کشور های همسایه افغانستان تا نیم ساعت دیگر آماده خواهد شد.

به گزارش برنا، «سعید خطیب زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه در توضیح نشست امروز وزرای کشور های همسایه افغانستان در تهران گفت: در حال حاضر گفت و گوها در جریان است. تلاش می کنیم همه وزرای خارجه در خصوص مفاد یک بیانیه مشترک به نتیجه برسیم و فضا خیلی مثبت و سازنده است. تهران تلاش کرده نقطه تلاقی همه دیدگاه‌ها و همگرایی منطقه‌ای باشد، پیام نشست تهران تا الان مشارکت و همکاری همه کشورهای منطقه به جای واگرایی و رقابت بوده و تا الان این هدف محقق شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت:  آنچه الان اتفاق می‌افتد روشن کردن خطوطی است که کشورهای همسایه می‌توانند آینده افغانستان را بر اساس خواست و اراده مردم افغانستان در همان چارچوب تسهیل کنند. آنچه مهم است تشکیل یک دولت فراگیر است که انعکاس دهنده تنوع قومی و جمعیتی مردم افغانستان بوده و این پهنه جغرافیایی عاری از خشونت بوده و احیاناً کشورهای دیگر به این منطقه جغرافیایی در افغانستان سرازیر نشود و افغانستان بتواند یک عضو موثر در ترتیبات همکاری‌های منطقه‌ای باشد.

او با بیان اینکه تمام تمرکز بیانیه تهران بر همین اصول خواهد بود، کمک به مردم افغانستان و کمک به اینکه افغانستان از شرایط سخت اقتصادی خارج شود را از دیگر موارد مد نظر در بیانیه مشترک تهران عنوان کرد و گفت: شاید تا نیم ساعت دیگر این بیانیه مشترک آماده می شود و ما آن رامنتشر خواهیم کرد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز