قائم مقام حزب اسلامی ایران زمین:

بی توجهی به تحولات منطقه و افغانستان نظام تروریستی را در منطقه حاکم می‌کند

۱۴۰۰/۰۸/۰۶ - ۱۱:۲۷:۴۷
کد خبر: ۱۲۵۳۱۱۰
حبیب‌الله حبیبی قائم مقام حزب اسلامی ایران زمین گفت: اگر به تحولات منطقه و افغانستان و آذربایجان بی توجه باشیم، یک نظام تروریستی در منطقه حاکم خواهد شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی برنا، حبیب‌الله حبیبی قائم مقام حزب اسلامی ایران زمین و عضو فراکسیون مستقلین در همایش خانه احزاب گفت: خروج آمریکا از افغانستان و روی کار آمدن طالبان شاید فضای همکاری بیشتری را برای همکاری ایجاد کند؛ البته ایران باید در مسئله افغانستان هوشمندانه برخورد کند.

قائم مقام حزب اسلامی ایران زمین در ادامه افزود: ایران اگر می‌خواهد تحکیم قدرت خودش را داشته باشد باید ارتباطش با طالبان را حفظ کند و اگر این ارتباط را نداشته باشد ضربه‌های سنگینی می‌خوریم.

وی ادامه داد: با توجه به وجود عناصر فرهنگی، سیاسی و جغرافیایی مشترک با افغانستان هرگونه تحولات در این کشور بر کشور ما تاثیر می‌گذارد. اصول کلی رژیم صهیونیستی این است که به ائتلاف منطقه‌ای در منطقه خاورمیانه دست یابد و به دنبال ایجاد دکترین امنیت پیرامونی بدون ایران است. رژیم صهیونیستی می‌خواهد ائتلاف با ترکیه و روسیه را بیشتر کند و با اروپا نیز ارتباط نزدیک داشته باشد.

حبیبی درباره تحولات آذربایجان نیز گفت: نوعی سکولاریسم در آذربایجان حاکم شده است. رژیم صهیونیستی به آذربایجان گرایش زیادی دارد، زیرا آن‌ها تجربیات کاری زیادی دارند و گرایش غرب گرایانه آذربایجان مسئله را ثابت می‌کند؛ بنابراین محور اصلی این ارتباط بین آذربایجان و اسرائیلی‌ها موازنه امنیتی برای رژیم صهیونیستی است.

وی در پایان تاکید کرد: اگر به تحولات منطقه و افغانستان و آذربایجان بی توجه باشیم، یک نظام تروریستی در منطقه حاکم خواهد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز