نماینده سازمان ملل:

وخامت اوضاع در یمن نگران کننده است

۱۴۰۰/۰۸/۰۷ - ۰۹:۲۹:۳۲
کد خبر: ۱۲۵۳۳۴۶
وخامت اوضاع در یمن نگران کننده است
فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن روز پنجشنبه در بیانیه‌ای پس از دیدار با مقام‌های اماراتی از وخامت اوضاع در یمن ابراز نگرانی کرد.

به گزارش برنا از خبرگزاری آناتولی ترکیه، هانس گروندبرگ نگرانی خود را نسبت به وخامت اوضاع در یمن، از جمله تشدید جنگ، فروپاشی نهادهای دولتی، تاثیر درگیری بر اقتصاد و کاهش خدمات اساسی ابراز کرد.

بر اساس این گزارش، فرستاده ویژه سازمان ملل متحد روز پنجشنبه با مقام های اماراتی در خصوص بحران یمن گفت وگو کرده است.

در بیانیه فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن آمده است: زمان آن فرا رسیده است که در خصوص اولویت های سیاسی، اقتصادی و امنیتی فوری و بلندمدت که در خدمت منافع یمنی هاست، به پیشرفت هایی دستیابیم.

این گزارش می افزاید، گروندبرگ با انور قرقاش، مشاور در امور خارجه و خلیفه شاهین وزیر امور خارجه امارات متحده عربی، درباره آخرین تحولات یمن و تلاش‌های جاری سازمان ملل برای ازسرگیری یک توافق جامع و پایدار میان طرف‌های یمنی گفت‌وگو کرده است.

پیش تر مهدی المشاط رییس شورای عالی سیاسی یمن در پیامی به دبیرکل سازمان ملل متحد از مواضع این سازمان در قبال بحران این کشور انتقاد کرده بود.

عربستان از فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور غربی و عربی و با کمک آمریکا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رییس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، حملات گسترده‌ای را علیه یمن -فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد.

بر اثر این تجاوز، تاکنون هزاران یمنی کشته شده‌اند و بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، قحطی در این کشور به بزرگ‌ترین فاجعه انسانی در جهان تبدیل شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز