جنایت آمریکا در یمن/ ۶۵۰ میلیون دلار فروش موشک به عربستان

۱۴۰۰/۰۸/۱۴ - ۱۰:۰۳:۱۸
کد خبر: ۱۲۵۶۶۴۳
جنایت آمریکا در یمن/ ۶۵۰ میلیون دلار فروش موشک به عربستان
وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که از فروش موشک های هوا به هوا به عربستان به ارزش ۶۵۰ میلیون دلار حمایت می کند.

به گزارش برنا، وزارت خارجه آمریکا مدعی شد فروش این موشک ها  به عربستان برای دفاع از حملات پهپادی فرا مرزی که پرسنل عربستانی و آمریکایی را در خطر قرار داده است، کمک می کند.
وزارت خارجه آمریکا همچنین اعلام کرد تصمیم خود را به کنگره اعلام کرده است.  کنگره می تواند با فروش این موشک های ایم-۱۲۰سی (AIM-120 C) ساخت شرکت راتیئون مخالفت کند.
تارنمای بلومبرگ گزارش داد یک سخنگوی وزارت امور خارجه که خواست نامش فاش نشود، گفت که دولت بایدن به دنبال کمک به عربستان سعودی برای تکمیل ذخایر موشکی است و تاکید کرد که از این موشک ها برای درگیری با اهداف بر روی زمین استفاده نمی شود.
استفاده از موشک های آمریکایی برای هدف قرار دادن اهداف غیر نظامی در یمن توسط جنگنده های سعودی، انتقادات و نگرانی های زیادی برای قانونگذاران و مدافعان حقوق بشر  ایجاد کرده است.
عربستان از فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور غربی و عربی و با کمک آمریکا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، حملات گسترده‌ای را علیه یمن -فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد.
بر اثر این تجاوز، تاکنون هزاران یمنی کشته شده‌اند و بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، قحطی در این کشور به بزرگ‌ترین فاجعه انسانی در جهان تبدیل شده است.
یونیسف اعلام کرده است که از هر پنج کودک چهار نفر، حدود ۱۱ میلیون کودک به کمک‌های بشردوستانه در یمن نیاز دارند و این در حالی است که ۴۰۰ هزار کودک دچار سوء تغذیه شدید هستند و دو میلیون کودک نیز از تحصیل محروم هستند.
تصمیم برای فروش موشک به عربستان همچنین درحالی صورت می گیرد که  روابط آمریکا و عربستان پس از قتل جمال خاشقچی خبرنگار سعودی دچار تنش شد. این قتل روابط آمریکا با عربستان سعودی و محمد بن سلمان ولیعهد این کشور را در واشنگتن زیر سوال برد.
موافقت با فروش موشک به عربستان همچنین در حالی صورت می‌گیرد که جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا به دنبال متقاعد کردن عربستان سعودی و سایر تولیدکنندگان نفت برای افزایش تولید در میان افزایش قیمت‌های انرژی در جهان است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز