امیرعبداللهیان و لاوروف در مورد برجام گفت و گو کردند

۱۴۰۰/۰۸/۱۵ - ۱۴:۴۱:۴۸
کد خبر: ۱۲۵۷۲۲۹
امیرعبداللهیان و لاوروف در مورد برجام گفت و گو کردند
وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای اعلام کرد که سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه این کشور و حسین امیرعبداللهیان همتای ایرانی وی در تماسی تلفنی درباره از سرگیری مذاکرات برجام در وین گفت و گو و بر اجرای موثر این توافق تاکید کردند.

به گزارش برنا،  بر اساس این گزارش لاوروف بر پایبندی کشورش به مفاد برجام و تلاش های بین المللی برای حل و فصل اختلافات در مسیر اجرای این توافق تاکید کرد.

وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد لاوروف و امیرعبداللهیان  در این تماسی تلفنی درباره دورنمای از سرگیری مذاکرات بر سر توافق هسته ای در وین گفت و گو کردند.

مذاکرات در وین برای برقراری مجدد برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) درباره برنامه هسته‌ای ایران و لغو تحریم‌های آمریکا در 29 نوامبر (8 آذر) از سر گرفته می‌شود.

توجه اصلی به وضعیت پیرامون برجام در مورد برنامه هسته‌ای ایران و چشم‌انداز ازسرگیری روند مذاکرات در وین محور اصلی گفت و گوی لاوروف و امیر عبداللهیان بود.

 این وزارتخانه اعلام کرد دو طرف تاکید کردند که برجام باید «در پیکربندی متعادل اولیه خود که توسط شورای امنیت سازمان ملل تصویب شده است اجرا شود و  این تنها راه صحیح برای تضمین حقوق و منافع همه شرکت کنندگان در توافقات جامع است.

بر اساس اعلام وزارت امور خارجه روسیه، وزیران امور خارجه در این دیدار ضمن اشاره به سفر آتی رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران، در مورد تعدادی از موضوعات مهم در دستور کار دوجانبه و منطقه‌ای از جمله اوضاع در افغانستان ، قفقار جنوبی نیز گفت و گو کردند. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز