نماینده مجلس دهم در گفت‌وگو با برنا:

اقدامات اخیر فرانسه در مورد ایران فرار روبه جلو است/ رژیم صهیونیستی در سیاست‌های اخیر فرانسه نقش دارد

۱۴۰۰/۰۸/۱۷ - ۰۵:۵۸:۳۶
کد خبر: ۱۲۵۷۷۸۵
اقدامات اخیر فرانسه در مورد ایران فرار روبه جلو است/ رژیم صهیونیستی در سیاست‌های اخیر فرانسه نقش دارد
عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس دهم، در مورد اتهام زنی های اخیر فرانسه به ایران در خصوص برجام گفت: هدف مخالفان خارجی برجام این است که تعهداتشان را انجام ندهند و از منظر جامعه ی بین المللی و جامعه جهانی مارا مقصر شکست در مذاکرت قلمداد کنند.

«محمدجواد جمالی نوبندگانی» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم در گفت و گو با خبرنگار سیاسی برنا، در مورد نقش فرانسه در هجمه علیه ایران در موضوع برجام و اتهام زنی های مداوم این کشور به جمهوری اسلامی ایران، گفت: این موضوع به تقسیم کاری که بین کشورهای آلمان و انگلیس و فرانسه و آمریکا درمورد برجام اتفاق می افتد برمی گردد، این دست اتهام زنی ها اقداماتی برای فرار به جلو هستند ، به خصوص فرانسه جزو کشورهایی است که در رابطه با برجام هیچ اقدام اساسی انجام نداد و به تعهداتش عمل نکرد. 

او افزود: فرانسه در زمانی هم که در دولت آقای روحانی مذاکرات در حال انجام بود، در آخرین لحظه مذاکرات را به هم زد و تقش پلیس بد را به خوبی ایفا کرد، به خصوص در دهه ی اخیر،یکی دو دهه ی اخیر سیاست فرانسه خیلی نزدیکبه رژیم صهیونیستی است و نفوذ رژیم صهیونیست در سیاست خارجی فرانسه قابل کتمان نیست.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس دهم اضافه کرد: در همین راستا اقدامات آژانس بین المللی هم به این موضوع دامن می زند به طوری که تا وقتی امریکایی ها در زمین برجام ارام حرکت میکردند بیانیه های آژانس هم به همین صورت آرام بود اما امروز میبینیم که کاملا هماهنگ هستند.آژانس از یک طرف فشار می‌آورد و امریکایی ها از طرف دیگر. در نهایت فشاری که در رابطه با فروش نفت ایران انجام دادند برای تاثیر گذاری در مذاکرات بود.

جمالی نوبندگانی ادامه داد: هدف مخالفان خارجی برجام این است که تعهداتشان را انجام ندهند و از منظر جامعه ی بین المللی و جامعه جهانی مارا مقصر شکست در مذاکرت قلمداد کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز