یمن:

مهار آتش با وجود مین ها دشوار است، سازمان ملل کمک کند

۱۴۰۰/۰۸/۲۳ - ۲۰:۴۳:۵۰
کد خبر: ۱۲۶۱۱۱۹
مهار آتش با وجود مین ها دشوار است، سازمان ملل کمک کند
شیخ حسن عزالدین نماینده پارلمان لبنان و عضو فراکسیون وفاداری به مقاومت یکشنبه شب خواستار تحقیقات درباره آتش سوزی در مناطق جنوبی کشورش شد و گفت که مهار آتش سوزی به دلیل مین ها و بمب های به جای مانده از تجاوز رژیم صهیونیستی دشوار است و کمک های سازمان ملل برای مین زدایی باید بیشتر شود.

به گزارش برنا، از رسانه‌های لبنانی، عزالدین در بیانیه‌ای اعلام کرد که سازمان ملل  از تمام انجمن‌ها و جمعیت‌های ذیربط برای مین زدایی از خاک لبنان استفاده کند.

وی با اشاره آتش سوزی در جنوب لبنان ادامه داد: یکی از موانع اصلی در راه گروه‌های اطفای حریق در بسیاری از مناطق جنوبی لبنان مین‌ها، بمب‌های خوشه‌ای و مهمات عمل نکرده به جا مانده از تجاوزات دشمن صهیونیستی به جنوب لبنان است.
ساعت شش صبح روز شنبه آتش سوزی محدودی در منطقه العزیة زبقین در جنوب لبنان و در فاصله حدود ۱۰۰ کیلومتری جنوب بیروت به وقوع پیوست که به سرعت گسترش یافته و برخی منابع اعلام کردند که هنوز آتش کامل مهار نشده است.

هشت تیم آتش نشانی به همراه نیروهای صلیب سرخ و ارتش لبنان برای مهار این آتش سوزی به محل اعزام شده بودند.چهار نفر از نیروهای امداد و نجات لبنان در جریان اطفاء حریق دچار آسیب دیدگی و به بیمارستان منتقل شدند.
نیروهای حافظ صلح سازمان ملل موسوم به یونیفل نیز برای کمک به مهار این حریق به محل اعزام شدند.

عزالدین ادامه داد:انجام تحقیقات زمانی ضرورت می یابد که شرایط آب وهوایی کنونی می تواند یک عامل برای گسترش آتش سوزی باشد، اما این مسأله نمی تواند عامل اصلی بروز حریق در این منطقه باشد، چرا که برخی از این آتش سوزی‌ها نیز شبانه اتفاق افتاده است.

این نماینده پارلمان لبنان از دستگاه‌های امنیتی و قضایی خواست که به مسؤولیت خود در پیگیری و کشف عاملان این آتش سوزی و اجرای اقدامات ضروری عمل کنند.

عضو فراکسیون مقاومت لبنان همچنین بر ضرورت اسکان نیروهای امداد ونجات لبنان در منطقه "صور" تأکید کرد و گفت که این ضرورت زمانی بیشتر می شود که این یک منطقه مرزی با دشمن [صهیونیستی] است و دشمن از هیچ گونه فرصتی برای بهره برداری از آن برای ضربه زدن به کشورمان؛ لبنان دریغ نخواهد کرد.

وی ادامه داد: بحران آتش سوزی که در ساعات گذشته رخ داد، با وجود اقدام فوری گروه‌های امداد و نجات با تمام توان خود، اما کمبود امکانات و تجهیزات این گروه‌ها را نشان داد، مسأله‌ای که موجب شد که نیاز به اقدام گروه‌های امداد و نجات وابسته به سازمان بهداشت اسلامی و حضور ۶۰۰ داوطلب و ۲۳ آمبولانس و ۲۵ ماشین آتش نشانی احساس شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز