رئیس سازمان بازرسی کل کشور:

سازمان بازرسی باید به همه بانک‌های اطلاعاتی کشور دسترسی داشته باشد

۱۴۰۰/۰۸/۲۹ - ۱۳:۱۴:۳۶
کد خبر: ۱۲۶۳۶۰۱
سازمان بازرسی باید به همه بانک‌های اطلاعاتی کشور دسترسی داشته باشد
رئیس سازمان بازرسی کل کشور با تاکید بر نظارت الکترونیک گفت: در قانون تصریح شده که سازمان بازرسی کل کشور باید به همه بانک‌های اطلاعاتی کشور دسترسی داشته باشد و در این زمینه باید اقدامات لازم انجام شود.

به گزارش برنا، به نقل از سازمان بازرسی کل کشور، ذبیح الله خداییان در نخستین شورای سراسری سازمان بازرسی کل کشور که با حضور مدیران، بازرسان کل و روسای مناطق این سازمان برگزار شد، با تأکید بر حفظ شأن و جایگاه سازمان بازرسی افزود: خبرگان قانون اساسی جایگاه بلندی برای سازمان بازرسی کل کشور ترسیم کرده و یک اصل از اصول قانون اساسی به سازمان بازرسی اختصاص داده شده و این به خاطر آن است که بتواند به وظیفه خود به‌خوبی عمل کرده و تحت تأثیر جریانات سیاسی و تغییر دولت‌ها قرار نگیرد.

وی درباره حمایت از بازرسان سازمان بازرسی کل کشور اظهار داشت: در حمایت از بازرسان و همکاران سازمان در برابر صاحبان ضرب‌ وزور قاطع هستیم و اجازه نمی‌دهیم که امنیت بازرسان ما در بازرسی و نظارت از سوی صاحبان قدرت تهدید شود.

خداییان ادامه داد: تابع محض ولایت هستیم و باید پشت سر مقام معظم رهبری و در چارچوب منویات معظم‌له حرکت کنیم. چراغ راه ما تأکیدهای رهبری است و اگر این مشی را انتخاب کنیم از مسیر منحرف نمی‌شویم اما اگر غیر از این اقدام شود بطور قطع در ادامه راه دچار مشکل خواهیم شد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با تأکید بر رویکرد مسئله محوری در بازرسی‌ها افزود: باید مسائل مهم هر حوزه شناسایی و در دستور کار قرار گیرد. اگر یک مسئله و مشکل عمده را برطرف کنیم بسیاری از مسائل جامعه برطرف می‌شود اما اگر مسائل جزئی را بررسی کنیم مانند زدن شاخه و برگ درختی است که از ریشه دچار خرابی شده است و هیچ تأثیری در سلامت آن ندارد.

وی با اشاره به مأموریت رئیس قوه قضاییه به سازمان بازرسی کل کشور در مورد بررسی انبارهای گمرک و سازمان اموال تملیکی کشور افزود: باید بخش‌های مرتبط با این موضوع توجه داشته باشند که یک گزارش جامع و دقیق در این خصوص تهیه شود و همان‌طور که ریاست محترم  قوه قضاییه اعلام کرده‌اند بدون ملاحظه، قصور و تقصیر دستگاه‌های اجرایی مشخص و به مراجع ذی‌صلاح منعکس شود.

خداییان درباره همکاری بخش‌های نظارتی درون دستگاهی، حسابرسان، حراست‌ها با سازمان بازرسی کل کشور گفت: حتماً جلسات مشترکی با مراجع مذکور تشکیل و از ظرفیت آن‌ها در چارچوب قانون استفاده شود و چنانچه دستگاهی از وظایف قانونی خود سرپیچی می‌کند تحت پیگرد قرار گیرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز