پاسخ قاطع یمن به ائتلاف سعودی با هدف قرار دادن پنج شهر عربستان

۱۴۰۰/۰۸/۲۹ - ۱۹:۳۹:۱۰
کد خبر: ۱۲۶۳۷۴۶
سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت که این نیروها در پاسخ به افزایش حملات وحشیانه نیروهای ائتلاف ، در هشتمین عملیات « موازنه بازدارندگی »، مراکز و پایگاههای حساس در شهرهای ریاض، جده، ابها، جیزان و نجران عربستان سعودی را هدف قرار دادند.

به گزارش برنا به نقل از رسانه‌های یمن، سرتیپ «یحیی سریع» عصر امروز (شنبه) در کنفرانس خبری اظهار داشت: نیروهای مسلح یمن در پاسخ به افزایش حملات وحشیانه نیروهای ائتلاف به سرکردگی عربستان و ادامه جنایات آن‌ها علیه مردم یمن، عملیات نظامی گسترده‌ای را در عمق خاک عربستان سعودی انجام دادند و طی این عملیات مراکز و پایگاههای حساس در پنج شهر عربستان هدف قرار گرفت.  

وی افزود: نیروهای مسلح یمن با چهار فروند پهپاد از نوع «صماد ۳» پایگاه ملک خالد در ریاض و پایگاههای نظامی فرودگاه بین المللی ملک عبدالله در جده را هدف قرار داد. 

سخنگوی نیروهای مسلح یمن اضافه کرد: همچنین پالایشگاه «آرامکو» عربستان در جده را با چهار فروند پهپاداز نوع صماد ۲ هدف قرار گرفت.  

وی افزود: در این عملیات نیروهای مسلح یمن به وسیله یک فروند پهپاد از نوع «صماد ۳» موفق به هدف قرار دادن یک پایگاه نظامی مهم در فرودگاه بین المللی «ابها» شدند و و با پنج فروند پهپاد از نوع «قاصف ۲ K» اهداف نظامی مختلف در مناطق «ابها»، «جیزان» و «نجران» را بمباران کردند. 

سرتیپ سریع اظهار داشت که نیروهای مسلح یمن با ۱۴ پهپاد از نوع «صماد ۳»، «صماد ۲» و قاصف  ۲ K  » در این عملیات گسترده شرکت کردند. 

سخنگوی نیروهای مسلح یمن بر توانایی این نیروها جهت انجام عملیات تهاجمی بیشتر علیه عربستان سعودی و امارات در چارچوب دفاع مشروع از وطن و مردم این کشور تاکید کرد. 

هواپیماهایی ائتلاف سعودی از عصر  پنجشنبه تا بامداد شنبه، ده‌ها بار به صنعا پایتخت و  استان‌های صعده، الحدیده و عمران حمله کرده بودند. 

عربستان از فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور غربی و عربی و با کمک آمریکا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رییس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، حملات گسترده‌ای را علیه یمن -فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد. 

بر اثر این تجاوز، تاکنون هزاران یمنی کشته شده‌اند و بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، قحطی در این کشور به بزرگ‌ترین فاجعه انسانی در جهان تبدیل شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز